رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات

همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی ، ازنگارخانه عبرات ، گنجینه عکس های دوره های مختلف مراسم معنوی پیاده روی اربعین رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ، با حضورسرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از نگارخانه بین للمللی عبرات رونمایی شد.


در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هدف از راه اندازی نگارخانه عبرات را ترویج فرهنگ اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: این نگارخانه حاوی عکس های دوره های گذشته مراسم اربعین است و امکان ارتباط دو طرفه با مخاطب در آن فراهم شده است.


حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی این اقدام را در راستای ماندگاری مراسم اربعین توصیف کرد و گفت: این گنجینه مرجع خوبی برای افرادی خواهد بود که می خواهند در موضوع اربعین فعالیت کنند.


وی افزود: نگارخانه بین المللی عبرات به زبان های عربی و انگلیسی نیز در سال آینده  می تواند به علاقمندان خدمات ارائه دهد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خواستار بهره گرفتن از امکانات روز در این نگارخانه برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان شد و لزوم شناسه دار کردن عکس ها و اضافه کردن دست نوشته های هنری را خاطرنشان ساخت.


در ادامه این جلسه، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به تشریح برنامه های فرهنگی موسم اربعین پرداخت و گفت: امسال شاهد اربعینی متفاوت هستیم و برای برپایی شعائر این مراسم معنوی برنامه های فرهنگی مختلفی در دو سطح ملی و بین الملل در فضای مجازی پیش بینی شده است.


وی محافل قرآنی و شعر و ادب، دو پویش با عناوین شکوه های عاشقانه در قالب شعر و هرخانه یک حسینیه، راه اندازی شبکه اینترنتی عبرات و موکب مجازی شهیدین مقاومت با هدف بازنمایی مسیر نجف به کربلا را از جمله این برنامه ها دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با همکاری سازمان زندان ها تهیه شده است برای زندانیان سراسر کشور، در روز اربعین، قرائت زیارت اربعین، روایت گری و پرده خوانی پیش بینی شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: دلدادگان به امام حسین(ع)    می توانند از برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که متناسب با شرایط موجود دربستر فضای مجازی پیش بینی شده است، استفاده کنند.


این جلسه با گزارش آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و محمد جواد دانشیارعضو کارگروه بررسی سفر زیارتی عمره از اقدامات و برنامه های جدید عربستان برای راه اندازی این سفر در شرایط کنونی و افزایش چشمگیر هزینه ها در عربستان با هدف کارآفرینی و افزایش مالیاتها  پایان یافت.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران