رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات

رونمایی از نگارخانه بین المللی عبرات

همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی ، ازنگارخانه عبرات ، گنجینه عکس های دوره های مختلف مراسم معنوی پیاده روی اربعین رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ، با حضورسرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از نگارخانه بین للمللی عبرات رونمایی شد.


در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هدف از راه اندازی نگارخانه عبرات را ترویج فرهنگ اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: این نگارخانه حاوی عکس های دوره های گذشته مراسم اربعین است و امکان ارتباط دو طرفه با مخاطب در آن فراهم شده است.


حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی این اقدام را در راستای ماندگاری مراسم اربعین توصیف کرد و گفت: این گنجینه مرجع خوبی برای افرادی خواهد بود که می خواهند در موضوع اربعین فعالیت کنند.


وی افزود: نگارخانه بین المللی عبرات به زبان های عربی و انگلیسی نیز در سال آینده  می تواند به علاقمندان خدمات ارائه دهد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خواستار بهره گرفتن از امکانات روز در این نگارخانه برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان شد و لزوم شناسه دار کردن عکس ها و اضافه کردن دست نوشته های هنری را خاطرنشان ساخت.


در ادامه این جلسه، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به تشریح برنامه های فرهنگی موسم اربعین پرداخت و گفت: امسال شاهد اربعینی متفاوت هستیم و برای برپایی شعائر این مراسم معنوی برنامه های فرهنگی مختلفی در دو سطح ملی و بین الملل در فضای مجازی پیش بینی شده است.


وی محافل قرآنی و شعر و ادب، دو پویش با عناوین شکوه های عاشقانه در قالب شعر و هرخانه یک حسینیه، راه اندازی شبکه اینترنتی عبرات و موکب مجازی شهیدین مقاومت با هدف بازنمایی مسیر نجف به کربلا را از جمله این برنامه ها دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با همکاری سازمان زندان ها تهیه شده است برای زندانیان سراسر کشور، در روز اربعین، قرائت زیارت اربعین، روایت گری و پرده خوانی پیش بینی شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: دلدادگان به امام حسین(ع)    می توانند از برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که متناسب با شرایط موجود دربستر فضای مجازی پیش بینی شده است، استفاده کنند.


این جلسه با گزارش آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و محمد جواد دانشیارعضو کارگروه بررسی سفر زیارتی عمره از اقدامات و برنامه های جدید عربستان برای راه اندازی این سفر در شرایط کنونی و افزایش چشمگیر هزینه ها در عربستان با هدف کارآفرینی و افزایش مالیاتها  پایان یافت.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران