تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی

تشریح برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان آذربایجان‌شرقی

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال به علت شیوع کرونا، برنامه‌های فرهنگی متفاوتی برای گرامیداشت اربعین تدارک دیده شده است، به تشریح برنامه‌های گرامیداشت این مراسم معنوی در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ایران‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، در مورد ‌مصوبات کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان، اظهار کرد: امسال، شیوع ویروس کرونا و نپذیرفتن زائر از طرف عراق باعث شد که زائران ایرانی از شرکت در مراسم اربعین محروم شوند، از این رو در ستاد اربعین استان متناسب با این شرایط، تصمیماتی اتخاد و برنامه هایی تدارک دیده شده است.


وی با بیان این‌ که تعدادی از برنامه‌ها اجرا شده و تعدادی هم در آینده نزدیک به اجرا در می‌آید، گفت: تمامی برنامه‌ها مطابق پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اصل و اولویت ما تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و برنامه‌ها نیز مبتنی بر این اصل است.


وی با اشاره به این‌که اجرای زیارت اربعین در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از برنامه‌ها است، گفت: در ۱۹ صفر، تمام ادارات استان اقدام به برگزاری قرائت زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌ها خواهند کرد.


ایران‌نژاد با بیان این‌که برنامه بعدی در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد، افزود: در این مورد نیز با اداره کل اوقاف استان هماهنگی‌ لازم انجام شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه‌ برگزار شود.


وی، محیط آرایی شهری را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: شهرداری تبریز، محیط ارایی شهری را انجام خواهد داد؛ همچنین تمامی ادارات استان شعار امسال اربعین "الحسین سفینه النجاه" را در مقابل ادارات خود نصب خواهند کرد تا فضای شهر آکنده از جلوه‌های اربعین شود.


مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی محتوای رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در مورد اربعین، گفت: پیشنهاد داده‌ایم برنامه‌هایی همچون "میزگردهای اربعین و هر خانه یک حسینیه" در شبکه استانی برگزار شود.


وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در راستای گرامیداشت اربعین و همچنین گسترش معنویت، گفت: امسال "مسابقه اربعین" نیز برگزار می‌شود که جزئیات آن از طریق شبکه استانی اعلام خواهد شد؛ مخاطبان برای شرکت در این مسابقه می توانند کلیپ و خاطرات خود از اربعین سال‌های گذشته را ارسال کنند.


وی به اجرای برنامه "هر خانه یک حسینیه" در شبکه استانی نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این  مردم در خانه‌هایشان عزاداری کرده و برای قرائت زیارت اربعین نیاز به حضور در اماکن عمومی نخواهند داشت.


ایران‌نژاد افزود: از مردم می‌خواهیم، کلیپ و تصویر عزاداری‌های خانگی خود را نیز ارسال کنند تا بتوانیم از این عزاداری‌ها محتوای غنی جمع آوری کنیم.


وی بر اهمیت محتواسازی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید فضای مجازی را هم مثل خانه‌هایمان، به حسینیه تبدیل کنیم تا گرامیداشت اربعین در شبکه‌های مجازی نیز نمود داشته باشد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران