کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟ کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟

کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عده‌ای در برپایی مراسم عزاداری اربعین افراط و تفریط دارند و به دنبال گسیل مردم به مرزها هستند تا بین ایران و عراق تفرقه‌ بیاندازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی درباره مراسم اربعینِ امسال و جریان‌سازی برخی‌ها برای گسیل کردن مردم به مرزها اظهار داشت: مراسم اربعین سالهاست که برگزار می شود و مخصوصا از زمانی که پیاده روی اربعین آغاز شده و از تمام جهان برای این پیاده‌روی می آمدند حال و هوای خاصی ایجاد شد اما کرونا باعث شد که امسال پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی نباشد. 


وی با اشاره به جریان شیعه لندنی و خط دهی‌های آنان گفت: برخی عنوان می‌کنند که من می‌خواهم به اربعین بروم و در این راه بمیرم. در حالیکه این موضوع تنها به خود فرد مربوط نیست و اگر فرد ناقل باشد و دیگران را بیمار کند، حق‌الناس است و اهل‌بیت(ع) هم راضی به چنین زیارتی نیستند. اما جریانی موسوم به شیعه لندنی در هر زمان به دنبال تفرقه اندازی در میان شیعیان هستند و به جز خودشان کسی را قبول ندارند.


رئیس ‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جریان سعی دارد مردم را به مرزها بکشاند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال به کسانی که می‌خواستند به پیاده‌روی اربعین بروند راهکار دادند و اینکه به جای رفتن به مرزها در منازل، زیارت نامه‌ را بخوانند. 


وی افزود: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند به صورت غیرقانونی به کربلا بروند در شان ایرانی‌ها نیست و جریان شیعه لندنی که مردم را تحریک می‌کند، چرا خودشان و افرادشان به زیارت نمی‌روند؟ این جریان می‌خواهد بین دو کشور اختلاف بیاندازد.


وی در پایان با اشاره به پخش مراسم قرائت زیارت اربعین در صدا و سیما یادآور شد: روز پنجشنبه ساعت 10 صبح این زیارتنامه از صداوسیما پخش خواهد شد تا مردم در خانه‌ها با آن همراه شوند و بعد از آن مراسم عزاداری به صورت محدود و به جهت تعظیم شعائر اسلامی، در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا برگزار می‌شود.




نظرات کاربران