کدام جریان بدنبال گسیل مردم به مرزها در اربعین است؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عده‌ای در برپایی مراسم عزاداری اربعین افراط و تفریط دارند و به دنبال گسیل مردم به مرزها هستند تا بین ایران و عراق تفرقه‌ بیاندازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی درباره مراسم اربعینِ امسال و جریان‌سازی برخی‌ها برای گسیل کردن مردم به مرزها اظهار داشت: مراسم اربعین سالهاست که برگزار می شود و مخصوصا از زمانی که پیاده روی اربعین آغاز شده و از تمام جهان برای این پیاده‌روی می آمدند حال و هوای خاصی ایجاد شد اما کرونا باعث شد که امسال پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی نباشد. 


وی با اشاره به جریان شیعه لندنی و خط دهی‌های آنان گفت: برخی عنوان می‌کنند که من می‌خواهم به اربعین بروم و در این راه بمیرم. در حالیکه این موضوع تنها به خود فرد مربوط نیست و اگر فرد ناقل باشد و دیگران را بیمار کند، حق‌الناس است و اهل‌بیت(ع) هم راضی به چنین زیارتی نیستند. اما جریانی موسوم به شیعه لندنی در هر زمان به دنبال تفرقه اندازی در میان شیعیان هستند و به جز خودشان کسی را قبول ندارند.


رئیس ‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جریان سعی دارد مردم را به مرزها بکشاند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال به کسانی که می‌خواستند به پیاده‌روی اربعین بروند راهکار دادند و اینکه به جای رفتن به مرزها در منازل، زیارت نامه‌ را بخوانند. 


وی افزود: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند به صورت غیرقانونی به کربلا بروند در شان ایرانی‌ها نیست و جریان شیعه لندنی که مردم را تحریک می‌کند، چرا خودشان و افرادشان به زیارت نمی‌روند؟ این جریان می‌خواهد بین دو کشور اختلاف بیاندازد.


وی در پایان با اشاره به پخش مراسم قرائت زیارت اربعین در صدا و سیما یادآور شد: روز پنجشنبه ساعت 10 صبح این زیارتنامه از صداوسیما پخش خواهد شد تا مردم در خانه‌ها با آن همراه شوند و بعد از آن مراسم عزاداری به صورت محدود و به جهت تعظیم شعائر اسلامی، در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا برگزار می‌شود.




نظرات کاربران