مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس

مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲ + عکس

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای حضور زائران خارجی در مراسم اربعین امسال ، ۲۰ موکب عزاداری از ۸ کشور خارجی در آیین سوگواری اربعین ۱۴۴۲ هجری قمری در کربلای معلی حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بخش شعایر و مواکب حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۰ موکب از ۸ کشور خارجی و شماری از علما و شخصیت‌های دینی طوایف مختلف در مراسم اربعین امسال حضور داشتند.


در این اطلاعیه آمده است: پس از موافقت دولت عراق مبنی بر مشارکت ۱۵۰۰ زائر از هر کشور در مراسم اربعین امسال، ۲۰ موکب و هیئت عزاداری از کشورهای عربی و خارجی وارد عراق شدند.


سید هاشم الموسوی، معاون رئیس بخش شعایر و مواکب حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در این باره گفت: این ۲۰ موکب از کشورهای انگلیس، سوئد، هند، پاکستان، نیجریه، عربستان، لبنان و کویت بودند که با رعایت اقدامات پیشگیرانه و شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک در این مراسم شرکت کردند.


وی افزود: استان کربلا در مراسم اربعین امسال پذیرای ۱۰ هزار موکب خدماتی و عزاداری از داخل عراق بود که براساس ضوابط قانونی و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی پلیس در این مراسم حضور یافتند.


الموسوی تصریح کرد: در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی، علما و شخصیت‌های دینی از ادیان مسیحیت، ایزدی و مندائی نیز حضور داشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران