نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند

نویسنده عربستانی: مقامات ریاض از خادمان امام حسین یاد بگیرند

نویسنده و فعال عربستانی، با ابراز شگفتی از مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع)، مقامات سعودی را خطاب قرار داد و گفت: مهمان‌نوازی را از خادمان اباعبدالله‌الحسین یاد بگیرید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نویسنده سعودی در مقایسه‌ای بین نحوه برگزاری مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع) و مراسم حج، مقامات سعودی را خطاب قرار داد و توصیه کرد: « از خادمان امام حسین (ع) یاد بگیرید».


نداء آل‌سیف در ابتدا با بیان اینکه نحوه برگزاری این دو مراسم قابل قیاس نیست، نوشت: فرق است بین خدام امام حسین (ع) که کربلا را به بهشت و گلستان تبدیل کرده‌اند و بین کسانی که خانه خدا را به کشتارگاه و مسلخ تبدیل کرده و زوار بیت‌الله الحرام را با جرثقیل‌ها و بالابرها (اشاره به سقوط بالابر در صحن خانه خدا) و یورش‌های محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی کشته‌اند.


این نویسنده سعودی نوشت: «وقت آن رسیده که خادمان زوار امام حسین (ع) در کربلا، فرش زیر پای حاتم طائی (که در بین عرب‌ها به بخشندگی معروف است) و امثال او را که در طول تاریخ به جود و کرم شناخته‌ شده‌اند، بکشند ...چرا که بخشش حاتم طایی در برابر بخشش اهالی عراق در برابر زوار حسینی (ع) محو می‌شود و به چشم نمی آید».


وی در ادامه در چرایی نوشتن این مقاله خود می‌نویسد: «چیزی که در حقیقت مرا به نوشتن این مقاله واداشت، شوک حاصل از مقایسه بین این دو مراسم و نحوه برگزاری آن بود؛ بین بخشش بی‌انتهای مادی و معنوی‌ که زائران کربلا می‌بینند و بین ظلم و ستمی که در کشور ما در حق حجاج بیت‌الله الحرام می‌شود».


خانم آل سیف که خود از نیروهای داوطلب برای کمک به حجاج در عربستان سعودی است، ادامه داد: «طی ده سال اخیر که توفیق خدمت به حجاج را در چند کمپین داشتم، برخلاف همه خدمات مجانی‌ای که زائران پیاده بین نجف و کربلا از غذا، مسکن و خدمات پزشکی گرفته تا واکس زدن کفش‌ها و ... دریافت می‌کنند، من در مکه مکرمه بیش از یک بطری آب که آن را یک بار در منا گرفتم، خدمتی ندیدم. تفاوت بین آنچه زائر کربلا و زائر مکه می‌بیند، زیاد است و نیاز به مقایسه نیست. در اولی مردم برای اینکه به شما خدمت مجانی دهند، التماس می‌کنند ولی در دومی باید دعا کنی که با توجه به سرعت موشک‌وار قیمت اقلام غذایی، مسکن و حمل نقل، کارتان به گدایی و التماس نکشد».


به گفته وی، در عرصات مکه مکرمه هنگامی که زائر بیت‌الله از پیاده روی خسته می‌شود و به سمت منا در حرکت است، اگر انسان هلاک هم شود، چاره‌ای جز ادامه دادن به مسیر ندارد، ولی در مسیر به سوی کربلا صدها خیمه و موکب رایگان می‌بینی که برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آن‌ها از همدیگر سبقت می‌گیرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران