برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند

نمایشگاه عکس خبری اربعین در آستارا با تجلیل از برگزیدگان آن و برگزاری کارگاه آموزش عکاسی برای علاقه‌مندان این رشته هنری پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه(19 مهر ماه) در اختتامیه نمایشگاه عکس خبری اربعین در این اداره گفت: اربعین از سوژه های مذهبی و ارزشمند برای عکاسان خبری است و در این نمایشگاه که با همکاری سمن پویندگان آرمان شهر در آستانه اربعین دایر شده بود، ۳۰ قطعه عکس و پوستر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


شاپور تشرینی افزود: عکس و پوستر خبری ۶ خبرگزاری فعال در این شهرستان جزو برترین آثار نمایشگاه شناخته شدند و هنر عکاسی این امکان را فراهم کرده است که انسان عمیق بیاندیشد و تحولی درونی را برای بیننده ایجاد کند.


وی ادامه داد: عکاس باید تمام نشانه ها را منتقل کند و برای انتقال مفاهیم مختلف رویدادها در هنر خود، بیش از گذشته به ارتباط میان عکس و مفهوم آن توجه کند.


مسئول کانون فیلم وعکس آستارا هم درکارگاه آموزش عکاسی در اداره ارشاد این شهرستان گفت: عکاسان نیازمند تعمق در مسائل و موضوع ها هستند تا به ذات بسیاری از مفاهیم   پی ببرند و این امر نیازمند مطالعه و تمرین است.


پرویز نوری زاد ادامه داد: موبایل، قابلیت های فنی خاص خود را دارد و گاهی جایگزین دوربین عکاسی می شود و عکاس با درک دنیای اطراف، نور و کادربندی در تصویر، از این هنر لذت می برد.


وی گفت: عکاسی خبری جزو سخت ترین شاخه های عکاسی است و باید عکاسان در کوتاه ترین زمان، تصاویر را ثبت کنند اما نوع نگاه به سوژه های تولیدی در دنیای امروز باید متفاوت و خاص باشد.


در پایان این آئین از عکاسان ۶ خبرگزاری فعال در آستارا به عنوان برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین تجلیل به عمل آمد.


شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آن ساماندهی شده است.




نظرات کاربران