برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند

برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین در آستارا تجلیل شدند

نمایشگاه عکس خبری اربعین در آستارا با تجلیل از برگزیدگان آن و برگزاری کارگاه آموزش عکاسی برای علاقه‌مندان این رشته هنری پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه(19 مهر ماه) در اختتامیه نمایشگاه عکس خبری اربعین در این اداره گفت: اربعین از سوژه های مذهبی و ارزشمند برای عکاسان خبری است و در این نمایشگاه که با همکاری سمن پویندگان آرمان شهر در آستانه اربعین دایر شده بود، ۳۰ قطعه عکس و پوستر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


شاپور تشرینی افزود: عکس و پوستر خبری ۶ خبرگزاری فعال در این شهرستان جزو برترین آثار نمایشگاه شناخته شدند و هنر عکاسی این امکان را فراهم کرده است که انسان عمیق بیاندیشد و تحولی درونی را برای بیننده ایجاد کند.


وی ادامه داد: عکاس باید تمام نشانه ها را منتقل کند و برای انتقال مفاهیم مختلف رویدادها در هنر خود، بیش از گذشته به ارتباط میان عکس و مفهوم آن توجه کند.


مسئول کانون فیلم وعکس آستارا هم درکارگاه آموزش عکاسی در اداره ارشاد این شهرستان گفت: عکاسان نیازمند تعمق در مسائل و موضوع ها هستند تا به ذات بسیاری از مفاهیم   پی ببرند و این امر نیازمند مطالعه و تمرین است.


پرویز نوری زاد ادامه داد: موبایل، قابلیت های فنی خاص خود را دارد و گاهی جایگزین دوربین عکاسی می شود و عکاس با درک دنیای اطراف، نور و کادربندی در تصویر، از این هنر لذت می برد.


وی گفت: عکاسی خبری جزو سخت ترین شاخه های عکاسی است و باید عکاسان در کوتاه ترین زمان، تصاویر را ثبت کنند اما نوع نگاه به سوژه های تولیدی در دنیای امروز باید متفاوت و خاص باشد.


در پایان این آئین از عکاسان ۶ خبرگزاری فعال در آستارا به عنوان برگزیدگان نمایشگاه عکس اربعین تجلیل به عمل آمد.


شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آن ساماندهی شده است.




نظرات کاربران