مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عمری برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهمین سال ارتحال آیت الله عمری رهبر شیعیان مدینه در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مناسبت دهمین سال درگذشت مجاهد فقید آیت‌الله محمدعلی عمری، که در اربعین حسینی سال 1389 دیده در تیره تراب کشید، مراسم بزرگداشتی از سوی پژوهشکده حج و زیارت با همکاری مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در فضای مجازی برگزار شد.



حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم با اشاره به حسن خلق و اعتدال آیت الله عمری در برخورد با جامعه پیرامونی خود، او را انسانی معتدل دانست و به برخی از خدمات این عالم مجاهد از جمله احیای مناسبتهای اسلامی و رسیدگی به امور شیعیان و وقف حسینیه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، با توجه به مسئولیت سابق خود در بعثه مدینه و مراودات بسیاری که با حسینیه امام حسن مجتبی (ع) داشت، مرحوم آیت عمری را عالمی وارسته و متخلق دانست و گفت: او همیشه با روی باز با شیعیان ایرانی که میهمان حسینیه امام حسن مجتبی (ع) میشدند برخورد میکرد و بسیار مهمان نواز و باوقار بود، اکثر اوقات ساکت بود و هیچگونه سخن لغوی از او شنیده نشد. 



نماینده سابق بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به برنامه بازدید دانشجویان عمرهگزار از حسینیه یا مضیف (مهمانسرا) امام حسن مجتبی (ع) و شنیدن صدای اذان شیعی در شهر مدینه، این بازدیدها را خاطرهای ماندگار در اذهان زائران شیعی دانست. 
بر پایه این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عسکری، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقم معظم رهبری در شهر قم نیز به بیان خاطراتی شنیدنی از مرحوم آیت الله عمری پرداخت.
وی با بیان تفضلی از امام رضا (ع) در خرید زمین حسینیه امام حسن مجتبی (ع)، مرحوم آیت الله عمری را عالمی صبور و معتقد به اهل بیت (ع) دانست که همواره در ایام موالید و شهادات اهل بیت (ع) با تمام محدودیتهای موجود، با برگزاری برنامههای مختلف توسل به آنان را سرلوحه کار خود قرار میداد.



پایان بخش مراسم بزرگداشت دهمین سال درگذشت این مجاهد نستوه، سخنان حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت بود. وی نیز با اشاره به مجاهدت ها و تلاشهای مرحوم آیت عمری، او را پناگاه شیعیان مدینه و حتی عربستان دانست و افزود: ایشان سالها در زندان بود و سختیهای بسیاری را تحمل کرد؛ اما همواره با عزمی راسخ راه خود را ادامه داد و از طناب دار هم با توسل به حضرت زهرا (س) نجات یافت.
وی گفت: درگذشت ایشان خلائی است که متاسفانه به زودی پر نمیشود. 
گفتنی است، مرحوم آیت الله عمری(۱۳۲۷-۱۴۳۲ق) ، رهبر شیعیان مدینه با عمری پر برکت (بیش از صد سال) و خصالی نیکو برای شیعیان سراسر جهان چهرهای آشنا و قابل احترام است؛ محمدعلی عَمْری عالم دینی شیعی، معتدل، اهل مدینه و از رهبران شیعیان عربستان سعودی بود. نسب او به عثمان بن سعید عمری نایب امام زمان(عج) می‌رسد. دولت عربستان به واسطه او با جامعه شیعیان مدینه ارتباط برقرار می‌ساخت. 
او خدمات فراوانی از جمله ساختن مسجد و حسینیه و احیای مناسبت‌های اسلامی و شیعی انجام داد و در شهر مدینه حوزه علمیه شیعی تاسیس کرد. 
شیخ عمری به دفعات توسط حکومت آل سعود محکوم به زندان و اعدام شد و حتی یکبار طناب دار را هم تجربه کرد ولی اعجاز گونه نجات یافت.
او نمایندگی مراجع تقلید شیعه در عربستان را نیز به عهده داشت. محمدعلی عَمْری در ۱۰۵ سالگی درگذشت و مزارش در قبرستان بقیع است.




نظرات کاربران