بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال

بغداد:خروج نیروهای آمریکایی در کمتر از ۳ سال

برهه زمانی کمتر از سه سال مدتی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن در ماه اوت آن را تعیین کرد.

سخنگوی دولت عراق: خروج نیروهای آمریکایی از کشور احتمالا طی برهه زمانی کمتر از سه سال انجام می‌گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ملا طلال، سخنگوی دولت عراق در کنفرانسی خبری گفت، توافق آمریکا و عراق نتایج مشخصی در میدان دارد و این از طریق تخلیه بسیاری از پایگاه‌های نظامی مشخص شده است. 


طلال اشاره کرد، این مدتی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن در ماه اوت آن را تعیین کرد.


سخنگوی دولت عراق اضافه کرد: مذاکرات استراتژیک نیز وجود دارد که به زودی بین واشنگتن و بغداد انجام می‌شود تا تمام گام‌های برداشته شده، تکمیل شوند.


همچنین به گزارش میدل ایست نیوز، احمد ملا طلال تصریح کرد: زمان‌بندی لازم برای تکمیل اجرای بندهای «برنامه اصلاحی» سه الی پنج سال طول می‌کشد.


ملا طلال در کنفرانس مطبوعاتی که با همراهی وزرای دارایی و برنامه‌ریزی برگزار کرد، اظهار کرد: برنامه اصلاحی مذکور به مثابه تصحیح سیاست‌های نادرست در دهه‌های گذشته به شمار می‌رود همچنین مسؤولیت دولت کنونی آماده‌سازی شرایط برای انتخابات و تدوین سیاست اقتصادی درست و استوار است.


وی گفت: موفقیت برنامه اصلاحی، عراق را از هر گونه پیامدهایی مانند کاهش بهای نفت دور می‌کند و مانع از تکرار بحران پرداخت حقوق می‌شود.


سخنگوی الکاظمی اظهار کرد: برنامه اصلاحی که ۹۷ صفحه است، به بررسی معضلاتی چون اپیدمی کرونا و تاثیر آن بر بهای نفت، تشکیل نظام جامع و واحد بازنشستگی، تنوع‌بخشی به درآمدهای دولت، بهینه‌سازی هزینه‌ها، کلید زدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری و غیره می‌پردازد.


در همین رابطه، «علی علاوی»، وزیر دارایی عراق هم تصریح کرد: برنامه مذکور برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت مالی و اقتصادی عراق است و اگر در اجرای این برنامه موفق عمل کنیم، وضعیت اقتصادی عراق بسیار بهتر خواهد شد و وضعیت شهروندان عراقی بهبود خواهد یافت.


علاوی با بیان اینکه برنامه اصلاحی وضعیت شهرهای آزاد شده را در صدر اهتمامات خود قرار داده است، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه مذکور اصلاح وضعیت استان‌های عراق است.


وی در پایان گفت: عراق سالانه ۶۰ میلیارد دلار کالا وارد می‌کند.


| شناسه مطلب: 103005




عراق امریکا



نظرات کاربران