دوره بازآموزی پیش از اعزام خادمان فرهنگی حج تمتع برگزار می‌شود

مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری، دوره بازآموزی قبل از اعزام خادمان فرهنگی کاروان‌ها در سال 1400 را به صورت تلفیقی از کارگاه‌های آموزشی و آزمون برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیریت آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد که دوره بازآموزی قبل از اعزام خادمان فرهنگی کاروان‌ها در سال 1400 (روحانیون، معین و معینه‌ها) با تصویب شورای آموزش به صورت تلفیقی از کارگاه‌های آموزشی و آزمون برگزار می‌شود.


براساس این گزارش، روحانیونی که سال 1399، در مصاحبه شفاهی دروس «فقه و مناسک» و «قرآن و معارف» شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند و روحانیونی که از شرکت در مصاحبه معاف شدند، نیاز به شرکت آزمون در این دروس ندارند، اما لازم است در دو درس دیگر و کارگاه‌های آموزشی حضور داشته باشند.


این گزارش حاکی است، همچنین افرادی که در مصاحبه ارتقایی از معین به معان شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند، لازم است به جای شرکت در مصاحبه شفاهی در آزمون کتبی همه دروس (4 درس) و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.


منابع آزمون‌های شفاهی و کتبی و همچنین زمان و مکان اجرای کارگاه‌های مهارتی متعاقباً اعلام خواهد شد.


 دوره آموزش ضمن خدمت روحانیون ارتقایی از عمره به معین حج


طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این دوره آموزشی برای روحانیونی که در مصاحبه ارتقا از روحانیون عمره به معین حج شرکت‌کرده‌اند، پس از مصاحبه اجرا می‌شود و شرط ارتقا به معین حج است.


دوره آموزش ضمن خدمت روحانیون ارتقایی از عمره به معین حج با شش عنوان درسی طی هفت واحد آموزشی و کارگاه‌های آموزشی دو روزه به تصویب رسیده و پس از انجام مصاحبه از ایشان برای اعزام در حج تمتع 1400، اجرا خواهد شد.


گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://amoozeshbeseh.ir/CourseList/ShowCourses/68 مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران