مراسم یادبود و بزرگداشت خادمان ضیوف الرحمن برگزار شد

نهمین ویژه برنامه «در مدرسه عاشورا» همراه با یادبود و بزرگداشت خادمان ضیوف الرحمن از سوی بعثه مقام معظم رهبری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در نهمین ویژه برنامه «در مدرسه عاشورا» که همراه با یادبود و بزرگداشت خادمان ضیوف الرحمن از سوی بعثه مقام معظم رهبری به صورت مجازی برگزار شد، یاد و خاطره آن‌ها را گرامیداشت.


 وی با برشمردن برخی ویژگی‌های خادمان ضیوف الرحمن اظهار کرد: این عزیزان در یک ویژگی مشترک بودند و آن این است که همگی در سطوح مختلف عالم بودند، ویژگی دیگر این عزیزان این بود که اهل عمل بودند، در روایت داریم «جمال العالم عمله بعلمه؛ جمال و زیبایی عالم، عمل کردن او به علم خود است.» از این‌رو این عزیزان اهل عمل بودند،


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌ها این عزیزان زمان شناسی بود، یکی از آن‌ها آیت‌الله شیخ جواد علم الهدی بود که بسیار زمان شناسی بود و از شاگردام امام خمینی (ره) به شمار می‌رفت که هم زمان شناس بود و هم چگونه عمل کردن را خوب می‌دانست. همچنین آیت‌الله تسخیری از دیگر علمای درگذشته نیز این ویژگی را داشت، به خوبی زمان را درک می‌کرد  و در برنامه‌ریزی‌های مختلف در دفاع از مکتب اسلام و اهل‌بیت کوتاهی نمی‌کرد. آیت‌الله تسخیری، بسیار خلیق، خوش برخوردار بودند؛ ولی در دفاع از مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز کوتاهی نمی‌کرد.  


وی یادآور شد: ویژگی دیگر این بزرگواران نقش آفرینی بود که از جمله می‌توان به آیت‌الله سید جواد علم الهدی اشاره کرد که قبل و پس از پیروزی جمهوری اسلامی در جایگاه‌های مختلف به خوبی نقش آفرینی کرد که راه‌اندازی حوزه علمیه از جمله این کارها بود.


گفتنی است، در این مراسم از خدمات شانزده نفر از همکاران سفر کرده بعثه مقام معظم رهبری آیات و حجج‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری، سیدعبدالجواد علم الهدی خراسانی، روح‌الله حسینیان، محمد پهلوان، سیدعلی امیری، سیدآیت‌الله موسوی، غلامحسین آدینه، علی‌اکبر واحدی، علی‌اصغر تیموری، عبداللطیف هجری، محسن فاضل نیشابوری، حسن زینی وند و خانم‌ها مرحوم دکتر طوبی کرمانی و خانم بهشتی قدردانی شد.


 



 


| شناسه مطلب: 103026







نظرات کاربران