پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف

پیام سازمان اوقاف به مناسبت آغاز دهه وقف

سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی ضمن گرامیداشت دهه وقف اعلام کرد: این سازمان از هیچ تلاشی به منظور اعتلای فرهنگ وقف و ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم در دوران تحریم دریغ نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی ضمن گرامیداشت دهه وقف اعلام کرد: این سازمان از هیچ تلاشی به منظور اعتلای فرهنگ وقف و ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم در دوران تحریم دریغ نخواهد کرد.


 


متن کامل این پیام به شرح زیر است:
«سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان متولی بخش بزرگی از موقوفات و بقاع متبرکه کشور ظرفیت‌های نهفته و بالقوه فراوانی دارد که به فعلیت رسیدن هرکدام از آن‌ها در قالب ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند تأثیر شگرفی بر جامعه اسلامی بگذارد.


تمام تلاش این سازمان این است که از طریق ارتقای بهره‌وری موقوفات فعال و احصا و خارج کردن موقوفات به حال خود رها شده از حالت انفعال، با توجه به نیات واقفان عزیز نقش پررنگی در بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز کشورمان خصوصاً در دوران تحریم داشته باشد. تهیه و توزیع قریب به یک‌میلیون و دویست هزار بسته معیشتی از ابتدای امسال بین نیازمندان تنها بخشی از فعالیت‌های این سازمان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم بوده است.
بر همین اساس مواردی همچون نصب امین برای موقوفات، جلوگیری از فروش موقوفات، ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات، حمایت ویژه از دانش بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان، احیا و ساماندهی امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآن کریم، مقابله با شیوع کرونا، کمک به سیل‌زدگان، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه و ســاماندهی رقبات آموزشــی ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر ســازمان اوقاف و امــور خیریه بوده است.»




نظرات کاربران