پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا

پیشنهاد حشد الشعبی برای آتش‌بس مشروط با آمریکا

حشد الشعبی عراق می‌گوید به شرط اعلام خروج نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری دیگر به سفارت این کشور در بغداد حمله نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ به نقل از یورونیوز، احمد اسدی، یکی از رهبران حشد الشعبی به خبرگزاری فرانسه گفت که شرط آتش بس اجرای تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی است. پارلمان عراق ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه سال گذشته) پس ازحمله ارتش ایالات متحده به کاروان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی مهندس، یکی از فرماندهان حشد الشعبی به خروج نیروهای خارجی رأی داد.


به گفته احمد اسدی توقف حملات به منافع آمریکا درعراق به صورت «نامحدود» ادامه نخواهد داشت. با این حال وی افزود که آتش بس دست‌کم تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا و حداکثر تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.


این رهبر حشد الشعبی اظهار کرد: «آتش بس بعد از آن [پس از پایان سال] دیگر منطقی نیست. ما تنها به دولت وقت می‌دهیم تا مذاکرات [درباره خروج نظامیان آمریکا] را آغاز کند».


مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق اخیرا در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفته بود که نظامیان آمریکا برای خروج از عراق به مهلتی سه ساله نیاز دارند.


آمریکا گروه «کتائب حزب‌الله» را مسئول حملات راکتی به سفارت خود در بغداد و پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده معرفی می‌کند. این درحالی است که تاکنون چند گروه ناشناس مسئولیت این حملات را پذیرفته‌اند. گروه «کتائب حزب الله» ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن این گروه در حملات به منافع آمریکا در عراق را رد کرده است.




نظرات کاربران