مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد

مجوز اقامه نماز در مسجدالحرام و بازگشایی روضه منوره حضرت رسول(ص) صادر شد

تلویزیون رسمی عربستان از صدور مجوز برای اقامه نماز در مسجدالحرام پس از ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تلویزیون رسمی عربستان صبح امروز یکشنبه، ۲۷ مهرماه، اعلام کرد: مقامات عربستانی به شهروندان و افراد مقیم این کشور اجازه داده‌اند که پس از ۷ ماه تعطیلی، در مسجدالحرام نماز اقامه کنند.
«عبدالرحمن السدیس»، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)، نیز شنبه، ۲۶ مهرماه، گفت: درهای مسجدالنبی(ص) برای زیارت و نماز در روضه منوره، که به عقیده مسلمانان «قطعه‌ای از بهشت» است، بازگشایی شده است.
السدیس در سخنانی بازگشایی روضه منوره و صدور مجوز برای اقامه نماز در این مکان شریف و زیارت حضرت رسول(ص) را، پس از مدت‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، به همه مسلمانان تبریک گفت.
براساس اعلام خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، هیئت هلال احمر عربستان از امروز با مشارکت ۲۰۰ داوطلب، نسبت به سازمان‌دهی زائران و نمازگزاران برای ورود به روضه منوره حضرت رسول(ص)‌ اقدام می‌کند.
روضه منوره بخشی از مسجدالنبی(ص) است که نام آن از سخن رسول خدا(ص) که فرموده است: «میان خانه و منبر من باغی از باغ‌های بهشت است» گرفته شده و مزار رسول خدا(ص) در آن واقع است. مساحت روضه ۳۳۰ متر مربع است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است و جایگاه والایی نزد مسلمانان دارد.
مقامات عربستان در ماه مارس گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، روضه را به روی زائران بستند. در ماه می مقامات سعودی درهای مسجدالنبی(ص) را پس از دو ماه که به دلیل کرونا بسته شده بود، به روی نمازگزاران گشودند اما ورود به روضه منوره همچنان در حال تعلیق بود. در ۴ اکتبر (۱۳ مهرماه) نیز مقامات سعودی مجوز برگزاری تدریجی مراسم عمره را، که از ماه مارس به دلیل کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، صادر کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران