اجرای طرح «تلاوت و تفسیر قرآن» در بقاع متبرکه تهران

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از اجرای طرح تلاوت و تفسیر قرآن در بقاع متبرکه و منتخب استان تهران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این طرح ۳۰ مهرماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار می‌شود.

مهدی شرفی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در گفت‌وگویی، با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری جلسات تفسیر به ویژه جلسات تلاوت قرآن همراه با بیان نکات مفهومی و تفسیر، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، شکل‌گیری چنین جلساتی بوده و برپایی آن به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران محول شده است.


وی افزود: درهمین راستا مراسم افتتاحیه طرح تلاوت و تفسیر قرآن چهارشنبه، ۳۰ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان، مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و دیگر مسئولان در امامز‌اده صالح(ع) تهران برگزار می‌شود.


رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه این طرح مهدی‌ غلام‌نژاد و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور، تلاوت خواهند داشت.


شرفی با تأکید بر اینکه طرح تلاوت و تفسیر قرآن به صورت هفتگی و مستمر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در طرح تلاوت و تفسیر قرآن هر هفته یکی از بقاع متبرکه و منتخب استان تهران میزان یک محفل انس با قرآن خواهد بود. در این محفل یکی از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان به مدت بیست دقیقه به تلاوت آیاتی از کلا‌م‌الله مجید می‌پردازد و در ادامه به مدت بیست دقیقه نکات تفسیری آیات تلاوت‌شده را ارائه خواهد کرد. همچنین مقرر شده است که این طرح در سراسر کشور اجرا شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران