رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری  رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری 

رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری 

سرپرست حجاج ایرانی، صداقت، پاکی، زمان شناسی، عالم عامل، عاقل و دلسوز مردم بودن، اخلاص در عمل و توجه به مسائل معنوی را از مهم‌ترین رموز موفقیت مرحوم آیت‌الله تسخیری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در نشست بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی مرحوم آیت‌الله تسخیری که از سوی بعثه مقام معظم رهبری سه‌شنبه شب 29 مهرماه به صورت مجازی برگزار شد رموز موفقیت این عالم مجاهد را برشمرد.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در اجلاس‌های بین‌المللی، شرایط زمانی و مکانی را برای موفقیت آیت الله تسخیری فراهم کرد، اظهار داشت: افزون بر شرایط زمانی و مکانی، این عالم مجاهد با برخورداری از ویژگی‌های برجسته، توانست این موفقیت را دوچندان کند.
سرپرست حجاج ایرانی، توجه به مباحث اخلاقی، معنوی و خودسازی را از جمله رموز موفقیت آیت‌الله تسخیری عنوان کرد و با بیان اینکه حضرت علی (ع) می‌فرماید انسان عاقل باید راههای آسیب‌پذیری خود را شناسایی و به اصلاح آن بپردازد، افزود: همچون نیروی نظامی که زمینه های آسیب‌زا را شناسایی و سپس به استحکام می پردازد، ایشان نیز در دوران جوانی به خودسازی پرداخت و در دوران جوانی بر نفس خود غالب شد و توانست این خودسازی را در خود بسیار تقویت کند.
وی ادامه داد: موفقیت دوم آیت‌الله تسخیری، اخلاص در عمل بود، زیرا فرد مخلص کار را انجام می‌دهد، ولی خودش را مطرح نمی‌کند، کسی که عاقل است کار را برای معاد انجام می‌دهد، ایشان اینگونه بود و هرگز از فعالیت‌هایش چیزی نمی‌گفت. از دیگر رموز  موفقیت وی خستگی‌ناپذیری بود و باوجود اینکه ازنظرجسمی آسیب دیده بود؛ اما تا پایان عمرهرگز از خدمت به جهان اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) کوتاهی نکرد و توفیقات خوبی نیز داشت.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پرهیز از استبداد رای را از دیگر رموز موفقیت آیت‌الله تسخیری ذکر و تصریح کرد: ایشان هرگز نمی‌گفت من می‌گویم و لاغیر بلکه اجازه می‌داد تا دیگران هم اندیشه خود را مطرح کنند. رازموفقیت دیگرشان هم طبیب شفیق بود وهمچون پزشک با افراد مشفقانه و دلسوزانه سخن می‌گفت. 
وی با بیان اینکه عالم بودن بسیار مهم است؛ اما عامل بودن، اهمیت آن را افزایش می‌دهد، یادآورشد: آیت‌الله تسخیری افزون برعلمیت ، عقلانیت را  در عمل خود گنجاده بود که این کار موفقیت انسان را افزایش می‌دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، صادق و سپاسگزار بودن را از دیگر رموز موفقیت‌ آیت‌الله تسخیری برشمرد و گفت: موفقیت دیگر ایشان زمان شناسی و مردم شناسی بود که این دو عنصر در موفقیت بسیار مهم است و زمان شناسی و اهل زمان شناختن اهمیت ویژه‌ای در موفقیت دارد.




نظرات کاربران