۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد

۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شد

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف با بیان این که از اسفندماه گذشته تاکنون ۱۵میلیون ماسک در بقاع متبرکه تولید شده است، از حضور پرشور مردم برای یاری رساندن به شبکه بهداشت کشور تقدیر کرد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در مصاحبه با رادیو گفتگو، درباره فعالیت های این سازمان در کشور به ویژه شبکه سلامت گفت: موقوفات کشور توسط مردم اداره می‌شود و سازمان اوقاف تنها نقش نظارتی دارد. ۲۲هزار نفر از نخبگان عضو اصلی هیات امنای بقاع متبرکه و موقوفات هستند و چندین هزار نفر به عنوان خادم افتخاری هستند.
 
وی افزود: از زمانی که نیاز به ماسک در کشور شدت گرفت، تولید آن در امامزاده‌ها و به طور کلی بقاع متبرکه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و از اسفندماه گذشته در ۲۱۷ بقعه، کارگاه تولید ماسک زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت راه اندازی شد که هنوز هم مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۵ میلیون قطعه ماسک و ۴۷هزار دست لباس مخصوص کادر درمان ( گان ) تولید کرده‌اند.
 
وی درباره تعداد مراکز درمانی وقف شده نیز گفت: ۲۵درصد از موقوفات درمانی کشور به صورت وقف است. یک هزار و ۱۲۷ مرکز درمانی شامل بیمارستان، مرکز بهداشت، مرکز تصویربرداری و... وقف شده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
 
نوروزپور ادامه داد: اتاق مشاوره در اداره اوقاف و بقاع متبرکه اطلاعات در خصوص نیازهای هر منطقه را به دست می‌آورند و در اختیار واقفین و خیرین قرار می‌دهند. البته اجباری برای واقف نیست اما درصورتی که نیاز به مشورت داشته باشند این افراد برای اطلاع رسانی آمادگی دارند.




نظرات کاربران