اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است

اردوغان: اسلام‌ستیزی مکرون برای پوشاندن ضعف‌های داخلی است

رئیس‌جمهور ترکیه تبلیغات دولت فرانسه علیه اسلام و مسلمانان را برای پوشاندن بحران‌های داخلی این کشور و تسویه حساب با اسلام و مسلمانان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ به نقل از خبرگزاری ایکنا، «رجب طیب اردوغان» در نشست مجازی کشورهای اسلامی عضو و ناظر سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: مکرون به دنبال سرپوش گذاشتن بر بحران‌هایی است که کشورش آفریده است و از آن بحران‌ها به عنوان دستاویزی علیه اسلام استفاده می‌کند.


 


وی ادامه داد: بر این باورم که ما مسلمانان در این ایامی که روزهای دشواری را سپری می‌کنیم، باید بیشتر به یکدیگر توجه داشته و همفکری و تبادل نظر کنیم.



وی با تأکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان گفت: کسانی که از پیشرفت و رشد اسلام ناراحت و آشفته هستند به بهانه بحران‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به دین ما حمله می‌کنند.



رئیس جمهوری ترکیه گفت که شرایط دردناک کنونی مسلمانان، امپریالیسم و دشمنان اسلام را تشویق می‌کند که به اسلام ضربه بزنند و وجهه آن را لکه‌دار کنند.



اردوغان خواستار گفت‌وگوی مسلمانان برای خارج شدن از شرایط غم‌انگیز کنونی‌شان شد.


وی افزود: ما به عنوان مسلمان، باید به یکدیگر بیشتر و بیشتر گوش دهیم و در این زمان دردناک و آکنده از چالش‌ها و مشکلات، به تبادل افکار خود با یکدیگر بپردازیم.



اردوغان تصریح کرد: مسلمانان کنونی با بسیاری از مشکلات پیچیده، نظیر تروریسم، گرسنگی، جهالت، عدم برابری در داخل و جنگ داخلی و تفرقه روبرو هستند.



رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر یمن، سوریه، افغانستان و لیبی، کشتار و آشفتگی زیادی جریان دارد.


 


وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد وضعیت بغرنج سرزمین‌های تاریخی اسلامی هستیم؛ سرزمینی که برای قرن‌ها چراغ راه بشریت در علم، حکمت و پیشرفت بوده است.



اردوغان گفت: علت این که مسلمانان از یمن گرفته تا عراق، ظرفیت خود را از طریق درگیری‌های قومی و فرقه‌ای از دست می‌دهند، دوری از قرآن است.


رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما دینی به نام سنی و شیعه نداریم، بلکه دین ما اسلام است.



وی از مسلمانان خواست که به ریسمان الهی چنگ بزنند، در دام فتنه‌ها نیفتند و به امپریالیسم فرصت ندهند که میان سنی و شیعه، ترک وعرب، فارس و کرد اختلاف بیندازد.



وی تصریح کرد: اروپایی‌ها سعی در کنترل دین اسلام، فشار بر آن و بازسازی آن دارند که این امر، نه تنها دمکراسی نیست که تمامیت‌خواهی است و کشورهای اسلامی با این گونه اقداماتی که حد و مرزها را زیر پا می‌گذارد، مخالف هستند.



وی افزود: وضعیت تأسف‌بار و بغرنجی که مسلمانان در آن قرار دارند، باعث جری‌تر شدن عناصر امپریالیست و دشمنان اسلام شده است. گفتمان‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان از ابزارهای جدیدی هستند که سیاستمداران غربی امروز برای پنهان کردن شکست‌های خود از آن استفاده می‌کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران