استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد استاد اسکندرپور آسمانی شد

استاد اسکندرپور آسمانی شد

استاد پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس به علت بیماری کرونا آسمانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: استاد پرویز اسکندرپور خرمی که افتخار طراحی و نظارت فنی آثار هنری به‌کار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا، نجف، سامرا و دمشق از جمله ضریح‌های حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را داشت، دیشب به علت بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.
وی متولد ۱۳۳۸ در تهران بود و تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، در دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد.


تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و ...؛ تألیف کتاب‌هایی از جمله گل‌های ختائی و اسلیمی و نشان‌ها؛ داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری؛ برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های وی در در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است.


وی با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است.


مرحوم اسکندرپور به خوش خلقی، مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) در بین دانشجویان، اساتید و همکاران خود در دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرت داشت.


 


پایگاه اطلاع رسانی حج درگذشت این استاد فرزانه را تسلیت می گوید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران