خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم

خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر اکرم

در پی اهانت رئیس جمهوری فرانسه به مقدسات اسلامی، دعوت به تحریم محصولات فرانسوی تشدید شد؛ دانشگاه قطر هفته فرهنگی فرانسه را به تعویق انداخت و شرکت‌های گردشگری کویت تبلیغ برای سفر به فرانسه را متوقف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس در مطلبی به قلم تیری اوبرله نوشت تب توهین به پیامبر مسلمانان، جهان اسلام را به لرزه درآورده است.


به نوشته این روزنامه، در روز‌های پایانی این هفته تجمعاتی در غرب آسیا برگزار شد و کارزار تحریم محصولات فرانسه در منطقه در اعتراض به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص آزادی کفرگویی آغاز شد. حدود ۲۰۰ عرب ساکن فلسطین اشغالی هم شنبه شب مقابل محل اقامت سفیر فرانسه در اسرائیل خشم خود را فریاد زدند.


معترضان در برابر محل اقامت اریک دانون سفیر فرانسه در یافا با در دست داشتن پرچم‌هایی اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند. معترضان پیش از آنکه در آرامش پراکنده شوند عکسی از رئیس جمهور فرانسه را آتش زدند.


امین بخاری یکی از معترضان با بیان این که رئیس جمهور فرانسه در جهت منافع راست افراطی اقدام می کند، گفت: پیامبر در اسلام مقدس است و اهانت به او اهانت به همه مردم است.


در خان یونس در جنوب نوار غزه که دو میلیون نفر جمعیت دارد هم تظاهراتی برگزار شد که با به آتش کشیدن تصاویر رئیس جمهور فرانسه همراه بود. در دیر البلح هم شماری از مردم تظاهرات کردند. حماس هم در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است اهانت به مذاهب و پیامبران به معنای آزادی بیان نیست بلکه حمایت از فرهنگ نفرت است.


جهاد اسلامی نیز اعلام کرد اهانت به اسلام و پیامبر (ص) خط قرمزی بود که عبور از آن قابل تحمل نیست.


جنبش‌های اعتراضی در لبنان از طرابلس تا صیدا هم گزارش شده است. در طرابلس جوانان در خیابان‌ها تظاهرات کردند و در صیدا جماعت اسلامی جنبشی وابسته به اخوان المسلمین تظاهرات با خودرو برگزار کرد.


در دیرالزور سوریه شهری که در کنترل نیرو‌های کرد است، شبه نظامیان به روی مردم معترض به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام، آتش گشودند. ترکیه، ایران، پاکستان، کویت و اردن هم به بازنشر کاریکاتور موهن اعتراض کردند.


سخنگوی دولت اردن نیز نارضایتی امان را در برابر انتشار کاریکاتور‌های جدید که به احساسات حدود دو میلیارد مسلمان آسیب وارد کرد و مکان‌های مقدس را هدف قرار داد، اعلام کرد.


سازمان همکاری اسلامی نیز که از کشور‌های مسلمان تشکیل شده است از اظهارات مسئولان فرانسوی که به روابط فرانسه و مسلمانان آسیب وارد می‌کند، ابراز تاسف کرد.


در شبکه‌های اجتماعی دعوت به تحریم محصولات فرانسوی از جمعه تشدید شده است. دانشگاه قطر هفته فرهنگی فرانسه را به تعویق انداخت و شرکت‌های گردشگری کویت تبلیغ برای سفر به فرانسه را متوقف کردند. تصاویر منتشر شده از کویت همچنین جمع آوری برخی محصولات فرانسوی از قفسه‌های فروشگاه‌ها را نشان می‌دهد.




نظرات کاربران