اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول

اعمال روز میلاد پیامبر اکرم (ص) و ۱۷ ربیع الاول

هفدهم ربیع الاول مصادف با روز بزرگ میلاد پیامبر مهربانی‌هاست. برای روز ۱۷ ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) اعمالی در مفاتیح الجنان ذکر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روز هفدهم ربیع الاول بنا بر مشهور بین علمای امامیّه روز ولادت با سعادت حضرت خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله (ص) است و معروف آن است که ولادت با سعادتش در مکّه معظّمه در خانه خود آن حضرت واقع شده.


 


هم چنین در این روز شریف سنه هشتاد و سه، ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) واقع شده و باعث مزید فضل و شرافت این روز گردیده و بالجمله این روز، روز بسیار شریفى است و از براى آن چند عمل است.


 


اعمال روز هفدهم ربیع الاول



برای روز هفدهم اعمالی ذکر شده است:

اول- غسل کردن: به نیت هفدهم ربیع الاول

دوم- روزه که برای آن فضیلت بسیاری ذکر شده است و روایت شده که هر کس در این روز روزه بگیرد، خدا برای او ثواب یک سال روزه می‌نویسد که در تمام سال در فضیلت روزه ممتاز است.

سوم- خواندن یک نماز دو رکعتی که شبیه به نماز صبح می باشد، با این تفاوت که در هر رکعت بعد از سوره حمد ده بار سوره توحید و ده بار سوره قدر خوانده شود.

چهارم- خواندن زیارت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله)

پنجم- خواندن زیارت امیرمومنان امام علی (علیه السلام)

روز میلاد پیامبر مهربانی‌ها را جشن بگیریم و مومنین دیگر را خوشحال کنیم. شیرینی و شکلات پخش کنیم، به زیارت اماکن مقدس برویم و شادی به دل کودکان بنشانیم. در این روز تا جایی که می‌توانیم باید شادی به دیگران هدیه دهیم.




نظرات کاربران