امام جمعه اراک: وحدت ستون فقرات امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت ستون فقرات امت اسلام است و تقویت این مهم در بین مسلمانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه (9 آبان ماه) اراک افزود: هفته وحدت، هفته کرامت و عظمت امت اسلامی است و اگر جمعیت حدود ۲میلیاردی مسلمان روز به روز بر وحدت خود اضافه کنند، دشمنان نمی‌توانند هیچ توطئه‌ای را برعلیه آنها رقم زنند.


وی بیان کرد: غربی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و از این راه به خواسته‌های شوم خود برسند که امت اسلامی باید بیش از هر زمان هوشیار باشند


وی اضافه کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت عهد و پیمان با پیامبر (ص) و امام صادق (ع) است.


امام جمعه اراک ادامه داد: دین اسلام زمینه دفاع از سایر ادیان را فراهم کرد و به آنها آبرو داد و همه ادیان باید قدر اسلام و پیامبر (ص) خوبی‌ها را بدانند نه اینکه به ساحت مقدس این شخصیت بزرگ توهین کنند.


وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید ویژه بر اخلاق در زمینه‌های مختلف داشتند و آنچه امروز بشریت از آن رنج می‌برد، نبود اخلاق واقعی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عدالت محوری از دیگر موضوعات مورد تاکید اسلام و پیامبر (ص) است و در واقع اخلاق و عدالت جوهره اسلام است.


آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: برای اقامه عدالت باید مجاهدت و مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف صورت گیرد و اگر مبارزه با فساد مورد توجه نباشد، اخلاق و عدالت هم محقق نمی‌شود.


وی تصریح کرد: مردم باید به همان اندازه که امروز نسبت به بیماری کرونا حساس هستند نسبت به آلودگی‌های اخلاقی نیز حساس باشند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این استان در زمینه تهیه بسته‌های کمک مومنانه تاکنون خوش درخشیده و ۲۰۰ هزار بسته تهیه کرده و باید با همت همه مردم، خیران و بسیج، روحانیت و اقشار مختلف ۱۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر برای محرومان و آسیب‌دیدگان از وضعیت کرونا تهیه شود.


نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲ شهر استان مرکزی اقامه می‌شود.




نظرات کاربران