اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)

اتفاقی بی‌سابقه؛ ورود هیئت عربستانی به صنعا برای شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)

هیئتی از قبایل جنوب عربستان در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در صنعاء شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هیئتی از قبایل نجران عربستان به میدان السبعین صنعا آمدند تا در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) شرکت کنند.


روزنامه القدس العربی چاپ لندن ضمن انتشار این ویدئو به نقل از پایگاه‌های یمنی نوشت: این، نخستین رویداد از زمان آغاز جنگ در یمن است و تعداد فراوانی از کارشناسان آن را اقدامی بی سابقه می‌دانند. این رویداد بر توانایی انصار الله در نفوذ میان قبایل یمنی مناطق نجران، جیزان و عسیر حکایت دارد.


از ابتدای شروع جریان وهابیت در قرن هجدهم، نجران چندین‌بار هدف حملات وهابیون قرار گرفت، اما موفق به اشغال این استان نشدند، تا اینکه عربستان سعودی در سال ۱۹۳۴ میلادی توانست نجران را به همراه جیزان و عسیر از یمن جدا سازد و ضمیمه خاک خود کند.


اشغال این سه استان، همیشه مورد اعتراض مردم و قبایل یمن بود. بسیاری از ساکنان کنونی این استان‌ها اصالتی یمنی دارند و خواهان جدایی از عربستان سعودی هستند.


بیشتر اهالی استان‌های نجران، جیزان و عسیر عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران