تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت

تقدیر حوزه علمیه از تشکیل فراکسیون مهدویت

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز مراکزی در قم درباره مهدویت کار می کنند که اگر توجه و حمایت خوبی از این مراکز شود، گنجینه‌های خوبی می توانند به جامعه داخل و خارج از کشور عرضه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه در سال های اخیر گفت: حوزه ضمن اینکه دستاوردهای خوبی داشته و سرمایه‌های فراوانی در اختیار خود دارد و علی‌رغم اینکه بعد از انقلاب اسلامی تحولات خوبی داشته است، اما متناسب با نیازها، با خلأها و کمبودهایی نیز همراه است.


وی افزود: حوزه ضمن اینکه مطالبه‌گر است، اما در عین حال پاسخگو باید باشد و در طی این سالها در کنار اینکه دستاوردهای خوبی داشته کاستی‌هایی نیز داشته است.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه در طی سالهای اخیر گفت: در حوزه حدود۲۰ سند راهبردی ناظر به دو دهه تولید شده است و بر اساس آن، برنامه میان مدت ۵ساله نیز برای خود تعریف کرده است، همچنین ۹۰۰عنوان ردیف در ۴۰مضمون اصلی نیز برای آن تعریف شده است و در میان همه طرح‌هایی که برنامه‌ریزی شده است حدود ۱۰۰طرح تحولی بزرگ وجود دارد که با جدیت دنبال می‌شود.


آیت الله اعرافی با اشاره به طرح آمایش حوزه گفت: ۲۰۰کارکرد روحانیت شناسایی شده است که از آن تعداد حدود ۶۰ مورد آن به عنوان اولویت انتخاب شده است و دنبال می‌شود.


امام جمعه قم ضمن تقدیر از تشکیل فراکسیون مهدویت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: از خوش فکری شما در ایجاد فراکسیون مقوله مهم، تمدن ساز و راهبردی مهدویت سپاسگزاریم.


وی ابراز داشت: امروزه مراکزی در قم درباره مهدویت کار می کنند که اگر توجه و حمایت خوبی از این مراکز شود، گنجینه های خوبی می توانند به جامعه داخل و خارج از کشور عرضه کنند.


مدیرحوزه های علمیه تقویت رشته های مرتبط به مهدویت و حمایت از پایان نامه‌های حوزوی مربوط به مهدویت را خواستار شد و گفت: تقویت رشته‌گرایش های مرتبط به مقوله مهدویت و همچنین پایان نامه‌های خوبی که توسط طلاب فاضل و اندیشمند در حوزه در خصوص مهدویت تولید می شود بسیار مهم و اثر گذار هستند که لازم است این کارهای پژوهشی را تقویت کرد.


خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار محمد مهدی زاهدی  رئیس فراکسیون مهدویت و برخی از اعضای این فراکسیون در مورد فعالیت‌های انجام گرفته در این فراکسیون گزارش دادند.




نظرات کاربران