پرداخت مابه‌التفاوت هزینه حج 98

مابه‌التفاوت هزینه حج به زائرینی که درسال 98 به سرزمین وحی اعزام شدند، پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از تصفیه حساب های مالی حج 98 خبر داد و گفت: مبلغ 12 میلیارد تومان از بودجه عملیاتی حج 98 مانده که به دستور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زائران بازگردانده خواهد شد.


وی گفت: باتوجه به وجود گروههای متفاوت قیمتی درحج 98، حدود120تا165 هزارتومان به بیش از80 هزار زائری که درسال 98 به سرزمین وحی اعزام شدند، پرداخت خواهد شد.


آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز افزود: این مبلغ به حساب شخص زائر واریز خواهد شد و در این ارتباط هماهنگی لازم با بانک عامل درحال انجام است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: ازطریق پیامک به زائران حج 98 اطلاع رسانی شود تا افرادی که بدلایلی حساب حج شان غیرفعال شده است در جریان قرار گیرند وامکان واریزهرچه سریعتر این مبلغ به حساب زائران فراهم شود.


در ادامه این جلسه آقای اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت و مسئولان پیگیری سفر عمره در این سازمان و شرکت عمره سعادت ، از اقدامات و برنامه های جدید عربستان جهت راه اندازی سفر عمره برای عمره گزاران داخلی و خارجی گزارش دادند.


آقای رضایی افزود: در کشور بیش از 5 میلیون و 800 هزار نفر برای سفرعمره فیش ودیعه گذاری در اختیار دارند و در انتظارتشرف هستند.


دراین جلسه ، با توجه به اینکه نخستین گروههای عمره گزاران خارجی روزگذشته با هواپیمایی سعودی ازطریق امارات و اندونزی وارد مدینه منوره شدند، مقرر شد که در نشست آینده نمایندگان دستگاههای ذی ربط امکان اعزام زائران ایرانی به سفر عمره  بررسی و گزارش آن به شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت منعکس شود تا ضمن جمع بندی ، برای اتخاذ تصمیم در نشست شورای عالی حج مطرح گردد.


دراین جلسه اعلام شد عربستان در قالب دستورالعمل های جدید، سفر عمره را در مرحله اول برای عمره گزاران داخلی و مقیم این کشور از اواسط صفر تا دهم ربیع الاول انجام داد. همچنین سفر عمره در مرحله دوم از 15 ربیع الاول در قالب دستورالعمل های تعریف شده، برای عمره گزاران خارجی آغاز شده است.


برپایه این گزارش، درآغاز این جلسه نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در سخنانی با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت سیدالمرسلین حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت جان مایه موفقیت جهان اسلام است و استعمار این را به خوبی می داند و در طول سال های بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده است که از تحقق وحدت میان مسلمانان جلوگیری کند.


وی تاکید کرد: دشمنان اسلام می دانند که اگر مسلمانان به وحدت دست یابند مانع از زورگویی و چپاول آنها خواهند شد لذا مانع از برقراری آرامش در جهان اسلام می شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: مسلمانان باید آموزهای دینی ، نبوی و علوی را سرلوحه خود قرار دهند و از دو صدایی و چند صدایی بپرهیزند همانگونه که حضرت علی (ع) بخاطر وحدت 25 سال حاضر شد همه هزینه ها را بپردازد.


وی افزود: امروز هر کسی که آگاهانه و ناآگاهانه در شیپورتفرقه بدمد خواسته بنی امیه را که در مقابل حضرت علی (ع) و فرزندان آن امام ایستادند، اجابت می کند که سنگ تفرقه را در اسلام بنیان نهادند. 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران