اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری

اعلام آمادگی دمشق برای بازگشت آوارگان سوری

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: درهای کشور به روی تمامی آوارگان سوری برای اینکه کشور را با کمک یکدیگر بسازیم، باز است.

فیصل المقداد درپایان کنفرانس بین المللی بازگشت مهاجران سوری ، در گفتگو با شبکه خبری المیادین، آمادگی کشورش را برای ارایه مسکن، خدمات پزشکی، آموزشی و غذایی به تمامی آوارگانی که قصد بازگشت به سوریه را دارند، اعلام کرد.


وی همچنین با انتقاد از برخورد دوگانه غرب در قبال سوریه گفت: شرکت نکردن کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این کنفرانس، دلیل بر استاندارد دوگانه است.


المقداد افزود: کشورهای غربی می خواهند با کارت آوارگان سوری، سرمایه گذاری غیر اخلاقی کنند.


معاون وزیر خارجه سوریه همچنین گفت که انتخابات ریاست جمهوری باید در موعد مقرر و بر اساس مبانی مشخص، برگزار شود.


کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سوری که از روز چهارشنبه در دمشق پایتخت سوریه آغاز شد، دیروز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد و بر همکاری جامعه جهانی برای بازگشت آوارگان سوری، حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.


موضوع آوارگان سوری بحرانی انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شد.


سوریه در ۹ سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.




نظرات کاربران