بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در فیضیه قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال عالم ومجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی طاب ثراه در مدرسه علمیه مبارکه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال عالم ومجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی طاب ثراه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدرسه علمیه مبارکه فیضیه قم برگزار شد.


براساس این گزارش، این مراسم با رعایت ضوابط بهداشتی و از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور شماری از علما، روحانیان، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، استادان حوزه علمیه، طلاب، شاگردان، مدیران و روحانیان کاروان‌ها و مسئولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی در این مراسم با اشاره به این که هفت سال توفیق همراهی با حجت‌الاسلام نجفی روحانی را داشته است، ویژگی های وی را ایمان و عمل صالح عنوان کرد  و گفت: بازتاب ایمان و عمل، اخلاق عالیه انسان را تداعی می‌کند. چنین انسانی را حتی انسان‌های ناپاک دوست دارند و این افراد مصداق سخن امام علی (ع) هستند که می فرماید چنان در اجتماع رفت و آمد داشته باشید که وقتی از دنیا رفتی برای شما گریه کنند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا خاطرنشان کرد: بنده هفت سال خدمت این عالم مجاهد بودم و ویژگی‌های بسیاری را در ایشان دیدم که نخستین ویژگی برجسته او عالم بودن، بود. به معنای واقعی عالم بود. انسانی متواضع، حلیم و عالم که به آنچه توصیه می‌کرد، خودش عامل بود.


وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی، هیچ ادعایی نداشت و علمش را به رخ کسی نمی‌کشید و در جلسه روحانیان همیشه با مسائل اخلاقی و فقهی مطالب آموزشی را بیان می‌کرد، یادآور شد: از علم ایشان همه بهره‌مند می‌شدند و حتی چندین بار آیت‌الله مدرسی از ایشان تقاضای تدریس در کربلا کرد.


حجت‌الاسلام بهجتی، تعبد به مسائل دینی و اخلاقی را از دیگر ویژگی‌های حجت‌الاسلام نجفی روحانی  برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در جلسات همواره به دیگران توصیه می‌کرد که غیبت کسی گفته نشود؛ خودشان هم به آن عمل می‌کرد و از بیان رذایل اخلاقی دیگران پرهیز داشت.


وی تصریح کرد: ایشان مدیریت قاطع داشت و زبانزد همگان بود. مدیریت عالی داشت و تصمیمی که می‌گرفت با قاطعیت عملی می‌کرد و در عین حال به همه واحدها سر می‌زد. فخر نمی‌فروخت و بر خدا توکل کامل داشت. هرگز برنامه‌ای نبود که ایشان در عتبه داشته باشد، اما آنها این درخواست را رد کنند. تعامل و مدیریت قاطع ایشان سبب شد که مسئولان عتبه تنها مراسم بعثه را به رسمیت بشناسند.


استاد حوزه علمیه گفت: این عالم، زائر مدار بود و همیشه بر حق زائر تاکید می‌کرد و به نیروها می‌گفت، فلسفه کار ما به خاطر حضور زائران است و نباید در حق آن‌ها کوتاهی کنیم و در مسئله بیت‌المال بسیار حساس بود.


وی درباره ولایت‌مداری این عالم حوزوی گفت: ایشان جزء هیچ باند و جناحی نبود و می‌گفت که خط قرمز من ولایت است و این را از بن دندان می‌گفت. ویژگی دیگر ایشان عزت نفس بود و آن را با هیچ چیز معامله نمی‌کرد و همواره به دوستان می‌گفت، در دنیا تا زنده هستید با عزت کار کنید. تملق هیچ کس را هم نمی‌کرد و منت بر کسی نداشت.


حجت‌الاسلام بهجتی تاکید کرد: این عالم مجاهد به زائران به ویژه دانشجویان و خانواده شهدا و جانبازان علاقه خاصی داشت. به دانشجویان می‌گفت که به جلسات آنها علاقه‌مند هستم به خاطر اینکه دانشجویان هم تأثیرپذیرند و هم تأثیرگذار بودند.


وی با اشاره به اخلاص استاد نجفی روحانی گفت: با اخلاص عاشقانه و صادقانه به زائران خدمت کرد و این خدمت صادقانه جواب داد که رحلت‌شان در روز میلاد پیامبر اکرم (ص)  و دفن پیکر مطهرشان در جوار کریمه اهل بیت علیهم السلام انجام گرفت.


| شناسه مطلب: 103525




نجفی روحانی



نظرات کاربران