بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه

بازداشت هتاک دانمارکی قرآن در فرانسه

پلیس فرانسه، «راسموس پالودن» (Rasmus Paludan)، اسلام‌ستیز و سیاستمدار تندروی دانمارکی و رهبر حزب «استرام کورس» (Stram Kurs) دانمارک را که برای سوزاندن قرآن در پاریس برنامه‌ریزی کرده بود بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، پلیس فرانسه، راسموس پالودن، راست‌گرای افراطی دانمارکی را که به دشمنی با اسلام و توهین به مسلمانان معروف است بازداشت کرد.


پالودن برای برپایی یک تظاهرات ضداسلامی و سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در کنار «طاق پیروزی» در مرکز میدان «شارل دوگل» پاریس برنامه‌ریزی کرده بود که پس از ورود به خاک فرانسه توسط پلیس بازداشت شد.


بنابر اعلام مقامات قضایی فرانسه، این اسلام‌ستیز دانمارکی خود را برای سوزاندن قرآن و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه یوتیوب آماده می‌کرد که پلیس فرانسه مانع از این کار شد.


پلیس پاریس اعلام کرد که راسموس پالودن هم‌اکنون در دفتر پلیس مرزها و مهاجرت در بازداشت اداری قرار دارد و پلیس در نظر دارد وی را به کشورش(دانمارک) برگرداند.


از سوی دیگر، مقامات شهرک «مولیبنبیک» در بروکسل، پایتخت بلژیک اعلام کردند که مانع از تصمیم راسموس پالودن برای سوزاندن قرآن در این شهرک خواهند شد و در همین راستا، «کاترین موریو»، شهردار این شهرک اعلام کرد که اداره مهاجرت مانع از ورود این اسلام‌ستیز دانمارکی خواهد شد.


راسموس پالودان که طرفدار ممنوعیت اسلام و اخراج دانمارکی‌های خارجی‌تبار از کشورش است، اوایل آبان‌ماه امسال نیز قصد داشت تظاهراتی را در محله «نوکلن» برلین، که یک محله چندفرهنگی و مکان زندگی بسیاری از مسلمانان است، برگزار کند اما در فرودگاه تگل برلین از ورود وی به آلمان جلوگیری شد.


این در حالی است که پلیس سوئد نیز مردادماه امسال با تصمیم «راسموس پالودن»، سیاستمدار افراطی دانمارکی برای قرآن‌سوزی در مقابل مسجد یکی از شهرهای جنوب سوئد مخالفت کرد.




نظرات کاربران