دبیر ستاد حوزوی بحران؛

فعالیت ۲۰ هزار نیروی جهادی در دوران شیوع کرونا

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از تشکیل ۱۱ کمیته تخصصی جهادگران حوزوی و فعالیت ۲۰ هزار نیروی جهادی در دوران شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در وبینار ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: برگزاری این نشست لبیکی است به بیانات مقام معظم رهبری که چند روز پیش فرمودند نیروهای جهادی در موج سوم کرونا وارد میدان شوند و در امر مقابله با این بیماری کمک رسانی کنند.


وی افزود: ۲۰ هزار نفر نیروی جهادی تاکنون در این عرصه فعالیت داشته اند؛ در طول ۹ ماه گذشته نیروهای مستقر در آرامستان ها هم کار جهادی خود را ادامه داده و آنرا تعطیل نکرده اند.


وی خاطرنشان کرد: ستاد حوزوی بحران از ۴ سال پیش تشکیل شده است؛ این ستاد در قم به دلیل تنوع خدمات طلاب در جریان کرونا کمیته های ۱۱ گانه ای را شکل داده است.


حجت الاسلام والمسلمین زمانی عناوین این کمیته های 11 گانه را برشمرد و تشکیل مستمر جلسات ستاد حوزوی بحران به صورت هفتگی با مسئولیت مدیران حوزه های علمیه و با دعوت از مسئولین نهادهای مرتبط همچون دانشگاه های علوم پزشکی و جمعیت های هلال احمر استان ها را به مدیران حوزه های علمیه پیشنهاد کرد.


دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: از مدیران استانی حوزه خواستاریم طلاب جهادگری را که به صورت خودجوش وارد عرصه جهاد شده اند شناسایی و سازماندهی نمایند.


وی همچنین از مدیران استانها خواست اسامی جهادگران را برای اموری همچون بیمه به ستاد حوزوی بحران و همچنین طرح های پیشنهادی و نیز طرح های ابتکاری و در حال اجرا را ارسال نمایند تا کمک هزینه اجرای آنها برای حوزه های استان ها تأمین شود.


حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران حوزه های استان ها نسبت به ارائه گزارش کار موج سوم کرونا اهتمام لازم را داشته باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران