رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم» رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم»

رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم»

مراسم رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلی آن در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله)» در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم  و تجلی آن در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله)» نگاشته دکتر سید سعید روحانی در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.


در این مراسم استاد یعقوب جعفری قرآن پژوه و مفسر قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین روح الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاهی حضور داشتند.


دکتر سید سعید روحانی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی این کتاب را با رسالت شناسایی و تبیین مبانی «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی» و «انسان‌شناسی» تمدن از منظر قرآن کریم نگاشته است.


در ابتدای جلسه استاد یعقوب جعفری، محتوای کتاب را کیفی ارزیابی کرد و موضوع کتاب را که بازنمایی مبانی تمدن اسلامی در قرآن کریم است، حائز اهمیت دانست و مباحث سنت‌های تمدنی در قرآن کریم را از امتیازهای کتاب عنوان کرد.


در ادامه این جلسه دکتر محمد نصیری عضو هیات علمی دانشگاه تهران، انتشار چنین کتاب‌هایی را در راستای بسط فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری برشمرد وافزود: در راستای بسط راهبرد تمدنی مقام معظم رهبری باید تمدن پژوهی قرآنی در دستورکار مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین روح الله شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی بر این نکته اشاره داشت که برای زدودن ضعف فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروزی ، مراکز علمی و پژوهشی باید مهندسی فرهنگ کتابخوانی را در جامعه در دستور کار قرار دهند.


در پایان این مراسم نگارنده کتاب به فرجام رسیدن این کتاب را حاصل آموخته‌های خویش از محضر اساتید دانست و افزود: مشتاقانه آماده دریافت نقطه نظرات دانشجویان، طلاب و اساتید برای ارتقای محتوایی اثر است.


گفتنی است همان‌گونه که در پشت جلد کتاب درج شده است، به‌ دلیل مشکلات اقتصادی برخی از شهروندان جامعه اسلامی، تمامی سود حاصل از فروش این اثر، صرف خانواده‌های مستمند و نیازمند خواهد شد.


کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلی آن در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» تألیف سید سعید روحانی به همت انتشارات نجم الهدی در ۲۸۰ صفحه به بهای ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران