ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه درگذشت

«ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در سن ۷۹ سالگی در گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خبرگزاری رسمی سوریه بامداد دوشنبه از درگذشت «ولید المعلم» وزیر امور خارجه این کشور در سن ۷۹ سالگی خبر داد.


سانا گزارش داد که وزارت خارجه امور سوریه خبر درگذشت ولید المعلم را اعلام کرد.


ولید المعلم متولد سال ۱۹۴۱ میلادی در دمشق بود و در سال ۱۹۶۴ به وزارت امور خارجه سوریه پیوست و مناصب متعددی را در عرصه دیپلماتیک این کشورعهده دار شد.


وی از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ سفیر سوریه در کشور رومانی بود و از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ هم به عنوان سفیر سوریه در ایالات متحده آمریکا منصوب شد.


ولید المعلم از سال ۲۰۰۶ به عنوان وزیر خارجه سوریه برگزیده شد.


وی همچنین دارای تالیفاتی در حوزه سوریه، فلسطین و منطقه خاورمیانه و جهان بود.


وزیر امور خارجه سوریه همواره با تاکید بر اینکه سوریه به نیابت از جهانیان با تروریسم مبارزه می‌کند ، به نقش مهم کشورهایی مانند روسیه و ایران و مقاومت لبنان در تقویت مقاومت سوری‌ها اذعان و تصریح می کرد : ما تا آزادسازی وجب به وجب اراضی کشورمان در مقابل تروریسم ایستاده و می‌جنگیم.




نظرات کاربران