محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان

محفل شعر «پیامبر مهر و صلح»  در پیشاور پاکستان

محفل شعر «پیامبر مهر و صلح» به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور برگزار و شُعرای پاکستان اشعار خود را که تجلی عشق و ارادت به پیامبر(ص) بود به 5 زبان اردو، پشتو، فارسی، هندکو و انگلیسی قرائت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به مناسبت ایام فرخنده و مبارک میلاد پیامبر(ص)، خانه فرهنگ ایران در پیشاور با مشارکت انجمن ادبی کاروان حوا محفل شعر «پیامبر مهر و صلح» را به 5 زبان اردو، پشتو، فارسی، هندکو و انگلیسی در محل کتابخانه ادیب پیشاوری برگزار کرد.


مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با قرائت اشعار خود در وصف مقام والای حضرت رسول گرامی اسلام(ص)، القاب و صفات ایشان در قرآن کریم و نور جهان گستر مهرِ رحمت للعالمین را برشمرد.


بشری فرخ، رییس انجمن ادبی کاروان حوا ضمن تقدیر از خانه فرهنگ کشورمان به جهت همکاری مستمر در برگزاری برنامه‌های علمی و ادبی، خواستار تحکیم روابط فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان شد.


در ادامه، شاعران اشعار خود را با ذکر فضایل و مقام والای خاتم النبیین، پیامبر عشق و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، با تأکید بر پیروی از سخنان و سیرت آن حضرت(ص) و همچنین ضرورت تقویت وحدت و اتحاد بین فرق اسلامی و محکوم کردن توهین به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(ص) قرائت کردند.


پروفسور اعجاز حسن ختک، رییس دانشگاه گندهارا پیشاور، با خواندن اشعار خود به زبان‌های اردو، پشتو و انگلیسی اظهار کرد: رسول مکرم اسلام(ص) برای تمام مخلوقات جهان پیام رحمت و رافت را آورده‌اند و این پیام در سیرت و کردار اهل بیت(ع) و اصحاب ایشان نیز وجود دارد.


نسیم سحر در اشعار خود پس از حمد و ثنای حضرت باری تعالی، دلیل خلقت تمام مخلوقات را به برکت وجود رحمت للعالمین حضرت محمد مصطفی(ص) خواند.


شاندانه فرخ، محمدنیر سرحدی، مدیر روزنامه پیغامات پیشاور، عباس شاه عارف، شهزاد باچا و شوکت محمود نیز اشعار خود را به زبان‌های پشتو، هندکو و اردو خواندند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران