آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد

آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در تهران برگزار شد

همزمان با هفته کتاب آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» نخستین بانوی فیلسوف و رایزن فرهنگی و علمی ایران با حضور مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و علمی در منطقه هشت پایتخت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی» در سه طبقه ۳۵۰ مترمربع مساحت دارد و با برخورداری از18هزارعنوان کتاب، برای بهره‌مندی بانوان خدمات ویژه در بخش‌های متنوع ارائه خواهد داد.


گفتنی است کتابخانه عمومی «شهربانو» به پاس قدردانی از زحمات ارزنده فرهنگی و علمی «دکتر طوبی کرمانی» و برای آشنایی و بهره‌مندی عموم جامعه با آثار، آرمان‌ها، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های این بانوی بافضیلت و اندیشمند جهان اسلام به نام ایشان نامگذاری شد.


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دراین آیین ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به فعالان این حوزه اظهارداشت: امیدواریم نام‌گذاری این کتابخانه به نام طوبی کرمانی در ترویج ویژگی‌های اخلاقی این افراد و این نوع دیدگاه، فرهنگ با نگاه به دین و جمهوری اسلامی باشد.


حجت‌الاسلام میثم امرودی با گرامیداشت یاد دکتر طوبی کرمانی افزود: ایشان یاور امام و رهبری، مدرس دانشکده الهیات به عنوان الگویی برای بانوان مطرح است، دکتر کرمانی واصل بین اهل سنت و شیعه بودند و ضریب نفوذشان در رایزنی‌های بین‌المللی شاید از سایر شخصیت‌های برجسته بیشتر بود.


در این آیین مینو اصلانی از شاگردان دکتر طوبی کرمانی نیز این نامگذاری را بسیار شایسته توصیف کرد و گفت: دکتر کرمانی یک الگوی چندوجهی و مثال زدنی از مادر نمونه در تربیت اسلامی فرزندان و همسری بی‌نظیر بود و نقش‌های متمایز یک زن مسلمان را ارایه داد که می‌تواند برای زنان دنیا نیز الگو باشد.


علی اکبر اشعری رئیس شورای اندیشه‌ورز کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین در توصیف ماموریت کتابخانه طوبی کرمانی گفت: این کتابخانه می‌تواند در زمینه جست‌ و جو در اخلاق و فضایل این فیلسوف بزرگ با سعی در ترویج فضایل اخلاقی، شناخت آثار، کرامات و ویژگی‌های تاثیرگذار ایشان درعرصه‌های علمی، فرهنگی و بین‌المللی نقش داشته باشد.


پیام شرقی فرزند دکتر طوبی کرمانی نیز در این آیین ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نامگذاری این کتابخانه بیان کرد: مادرم معتقد بود فلسفه در زندگی انسان مهم است و باید از کودکی آموخته شود.


برپایه این گزارش، این آیین روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار و از کتیبه زندگی‌نامه دکتر طوبی کرمانی نیز رونمایی شد.


دکتر طوبی کرمانی نخستین بانوی فیلسوف ایران دارای مدرک فوق دکتری فلسفه و فارغ‌التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان، عضو هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری،  مدیر مسئول کتاب علمی پژوهشی زنان، نخستین بانوی رایزن علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و عضو شورای سیاستگذاری زنان اهل بیت(ع) بود و سال‌ها در مقام استادی دانشگاه به تربیت شاگردان و اندیشمندان بسیاری پرداخت.


دکتر کرمانی شهریورماه امسال در سن ۷۳ سالگی به دیار باقی شتافت.


گفتنی است کتابخانه دکتر طوبی کرمانی در خیابان جانبازان غربی، ۱۴ متری لشگر، خیابان شهید حیدری، رو به روی بوستان کوثر واقع شده است.


 


 


 


 


 




نظرات کاربران