بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین

بازگشت سفرای تشکیلات خودگردان فلسطین به امارات و بحرین

تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از دو ماه، بار دیگر سفرای خود را برای انجام وظایف دیپلماتیک به امارات متحده عربی و بحرین باز می گرداند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری ها، یک مقام فلسطینی اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر سفرای خود را راهی ابوظبی و منامه کرده است.


تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از آن که سفیران خود در امارات و بحرین را در اعتراض به عادی‌سازی روابط این دو کشور با رژیم صهیونیستی فراخوانده بود، به ابوظبی و منامه بازگردانده است.


پانزدهم سپتامبر سال جاری میلادی، بحرین به پیروی از امارات متحده عربی و با میانجی‌گری واشنگتن و امضای موافقتنامه ای موسوم به «توافق آبراهام» روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد. به دنبال آن و در ماه اکتبر نیز گروهی از مقامات بلندپایه اسرائیلی و آمریکایی در سفر به بحرین چندین یادداشت همکاری در حوزه اقتصاد، انرژی، هوانوردی و غیره با مقامات منامه امضا کردند.


هیأت بحرینی به ریاست «عبداللطیف بن رشید الزیانی»، وزیر خارجه این کشورنیز دیروز (چهارشنبه) به تل‌آویو رفت و رسما از مقامات صهیونیست خواست سفارتشان را در منامه باز کنند.


وزیرخارجه بحرین در نشست خبری مشترک با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، از همتای صهیونیست خود، برای سفر به منامه دعوت کرد.


محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان امروز گفت: تل‌آویو طی سندی متعهد شده است که به توافقات با این تشکیلات پایبند خواهد بود و به همین دلیل ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود. این همکاری‌ها شش ماه بود که متوقف شده بود.


جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جهاد اسلامی و جبهه مردمی فلسطین (فرماندهی کل) به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس برای از سرگیری هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی اعتراض و آن را شدیدا محکوم کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران