زیارت خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) به نیابت از مسلمانان دیگر کشورها

رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از زیارت نیابتی با پرچم کشورهای مختلف توسط خادمان کریمه اهل بیت خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت زیارت، این اقدام می تواند دلهای مسلمانان را به این حضرت نزدیک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کمال ثریا اردکانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اداره امور بین الملل حرم مطهر کریمه اهل بیت با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در حضور زائران خارجی در حرم مطهر با پرچم کشورهای مختلف به انجام زیارت نیابتی از طرف مردم آن کشورها در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اقدام کرده است.


وی ادامه داد: از این حرکت نمادین که با عنوان «به نیابت از شما» انجام گرفته است یک کلیپ کوتاه به زبان های مختلف دنیا از جمله عربی، ترکی، انگلیسی، اردو، تایی، اسپانیولی و … تولید شده که در فضاهای مجازی از جمله صفحات آستان مقدس منتشر خواهد شد.


رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از دیگر برنامه های این اداره این است که در سالروز وفات حضرت معصومه (س) زیارت‌نامه ایشان به صورت زنده به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، تایی و اسپانیایی در حرم مطهر خوانده و در شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.


وی بیان کرد: همچنین در سالروز وفات حضرت معصومه (س) مراسم ختم مجازی قرآن کریم در اینستاگرام آستان مقدس برگزار خواهد شد و افرادی که در صفحه ختم قرآن کریم پیام بگذارند به منزله ثبت نام خواهد بود و به هر نفر یک جزء قرآن داده می شود تا به این صورت حداقل یک ختم قرآن برای حضرت معصومه (س) برگزار شود.




نظرات کاربران