حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل

حمایت عربستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل

وزیر خارجه عربستان از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت: تغییر در ریاست جمهوری آمریکا روابط ریاض و واشنگتن را تغییر نخواهد داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دفاع کرد.


فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز انگلیسی در حاشیه نشست مجازی گروه بیست به میزبانی ریاض گفت: این کشور از عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند ولی باید قبل از آن، توافق صلح دائمی که ایجاد کشور فلسطین را تضمین کند، محقق شود.


وزیر خارجه عربستان سعودی در این گفت‌وگو اظهار داشته است که ریاض همواره از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حمایت کرده است.


بن فرحان همچنین مدعی شد که عربستان سعودی روابط دوستانه و خوبی با ترکیه دارد و عربستان سعودی به دنبال راهی برای پایان دادن به اختلافات با قطر است ولی این راه حل به گفته او، باید همه نگرانی‌های امنیتی قانونی را برطرف کند.


وی در مورد پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: من مطمئن هستم که دولت جو بایدن همان سیاست‌های گذشته را دنبال خواهد کرد.


وزیر امور خارجه سعودی گفت: شخصا معتقد است که هیچ گونه تهدیدی امنیت منطقه‌ را طی انتقال دولت در ایالات متحده آمریکا را تهدید نمی‌کند.


فیصل بن فرحان همچنین از تصمیم واشنگتن برای «تروریستی» اعلام کردن جنبش انصارالله یمن استقبال کرد و گفت: این تصمیم، «خیلی مناسب» خواهد بود.


سازمان ملل در واکنش به چنین تصمیمی گفته است که این اقدام آمریکا می‌تواند در آینده ارسال کمک‌های انسانی به یمن جنگ زده را تحت الشعاع قرار دهد.




نظرات کاربران