فضای زیارتی حرم حضرت زینب(س) ۳ برابر می‌شود

طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) در حال انجام است که در این طرح، فضای زیارتی حرم عمه سادات سه برابر شده و به ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات در سوریه، فضای کنونی حرم حضرت زینب (س) حدود ۷۵۰ متر است که در طرح توسعه حرم عمه سادات، فضای زیارتی این حرم سه برابر می‌شود؛ به طوری که ۲ هزار و ۳۵۰ متر بر فضای کنونی حرم افزوده و پس از تکمیل طرح، فضای زیارتی حرم بانوی دشت کربلا به ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع افزایش خواهد یافت. 


علاوه بر این، مسقف سازی بخش شمالی و شرقی صحن حرم حضرت زینب (س) آغاز شده و تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. در این طرح نیز یک هزار و ۶۰۰ متر از صحن برای رفاه زائران مسقف می‌شود. 


در جوار حرم حضرت زینب (س) پارکینگی نیز احداث شده است تا زائران بتوانند با وسایل نقلیه شخصی به حرم مشرف شوند. پیش از این با توجه به محدودیت‌ها در اطراف حرم، امکان پارک کردن خودروها وجود نداشت.


همچنین یکی از اقدامات برای بازسازی حرم عمه سادات، احداث مهمانسرا در جوار حرم بود که این مهمانسرا هم‌اکنون تکمیل شده است و مراحل تجهیز را طی می‌کند.


مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) در ۵ طبقه همراه با همکف و زیرزمین طراحی و اجرایی شده است که به گفته محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات یک طبقه مخصوص سالن غذاخوری با ظرفیت بالغ بر هزار نفر به صورت همزمان، یک طبقه نیز آشپزخانه و نگهداری مواد غذایی با ظرفیت هزار نفر در زیرزمین، یک طبقه برای بخش اداری و همچنین دو طبقه نیز فضای اقامتی است که در بخش اقامتی ۶۰ سوییت تدارک دیده شده است.


سفرهای زیارتی به سوریه آذرماه سال گذشته پس از سال‌ها انتظار به صورت محدود برقرار شد، اما پس از شیوع کرونا و بسته شدن مرزها و حتی حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س)، این سفرها نیز متوقف شدند.




نظرات کاربران