سفارش امام حسن عسکری (ع) به شیعیان

امام حسن عسکری (ع) فرمودند: هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته می‌شود: این یک شیعه است. این کارهاست که مرا خوشحال می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، امروز ۸ ربیع الثانی، سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) است. در کتاب اعیان الشیعه اثر سید محسن امین عاملی، توصیه‌ای از امام حسن عسکری (ع) خطاب به شیعیان آمده است.


امام حسن عسکری (ع) فرمودند: «شما را به تقوای الهی و پارسایی در دینتان و تلاش برای خدا و راستگویی و امانتداری درباره کسی که شما را امین دانسته نیکوکار باشد یا بدکار و طول سجود و حسن همسایگی سفارش می‌کنم. محمّد (صلی‌الله علیه وآله وسلم) برای همین آمده است.
در میان جماعت‌های آنان نماز بخوانید و بر سر جنازه آنها حاضر شوید و مریضانشان را عیادت کنید. و حقوقشان را ادا نمائید، زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته می‌شود: این یک شیعه است، و این کارهاست که مرا خوشحال می‌سازد.
تقوای الهی داشته باشید، مایه زینت باشید نه زشتی، تمام دوستی خود را به سوی ما بکشانید و همه زشتی را از ما بگردانید، زیرا هر خوبی که درباره ما گفته شود ما اهل آنیم و هر بدی درباره ما گفته شود ما از آن به دوریم.
در کتاب خدا برای ما حقّی و قرابتی از پیامبر خداست و خداوند ما را پاک شمرده، احدی جز ما مدّعی این مقام نیست، مگر آن که دروغ می‌گوید. زیاد به یاد خدا باشید و زیاد یاد مرگ کنید و زیاد قرآن را تلاوت نمائید و زیاد بر پیغمبر (صلی‌الله علیه وآله و سلم) سلام و تحیّت بفرستید. زیرا صلوات بر پیامبر خدا (صلی‌الله علیه وآله و سلم) ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ کنید و شما را به خدا می‌سپارم، و سلام بر شما».



«اعیان الشیعه، جلد ۲، صفحه ۴۱و بحارالانوار جلد ۷۵، صفحه ۳۷۲»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران