تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش

تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش

هوداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز در پایتخت این کشور خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی از بازداشت غیرقانونی کنونی شدند. 

هوداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز در پایتخت این کشور خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی از بازداشت غیرقانونی کنونی شدند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» اعتراض روزانه خود را با محوریت "زکزاکی را آزاد کنید" برگزار کردند.


بر اساس توئیت دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه، معترضان در شهر «آبوجا» پایتخت نیجریه ، خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی از بازداشت غیرقانونی کنونی شدند.


 گفتنی است از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگون تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.


در سال ۲۰۱۵ میلادی، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، او را به مکان نامعلومی انتقال داد.


متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.




نظرات کاربران