کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد

کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» منتشر شد

کتاب «روش حل مسئله با اسامی سُوَر قرآن کریم» نوشته حسین رضایی توسط انتشارات نسیم حیات منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در معرفی این کتاب آمده است: تصور کنید در فهرست اسامی سوره‌ها، نامی نظیر فصلت را مشاهده کرده‌اید. ممکن است در ابتدای برخورد با نام این سوره، اطلاعات کمی برای خواننده حاصل شود. در این کتاب روشی ارائه می‌گردد که با کمک آن می‌توان معلومات بیشتری را از اسامی سوره‌ها استخراج کرد. به عبارت دیگر با کمک روش، زمانی‌که فرد نام سوره مبارک فصلت را شنید، متوجه خواهد شد که در این سوره مباحثی پیرامون قرآن کریم نیز آمده است.


با اتخاذ چنین روشی لیست اسامی سوره‌ها را می‌توان تبدیل به یک فهرست موضوعی کرد. فهرستی که قابلیت کاربرد و رجوع به موضوعات مختلف جهت حل مسائل را دارد.


قاعده کلی روش به این نحو است که اسامی سُوَر به همراه آیه یا آیاتی که دارای ارتباط خاصی با این اسامی هستند، در نظر گرفته می‌شوند. آنگاه، ذهن جهت حل مسئله، از اسم سوره به سمت آیه یا آیات خاص مرتبط با آن هدایت شده و سپس از آن آیه یا آیات به محتوای موجود در سوره هدایت می‌گردد. در ارتباط میان نام سوره‌ها با آن آیات خاص، اسرار و شگفتی‌هایی وجود دارد که در ضمن بیان روش و حل مثال‌های کتاب، قابل درک است. در فصل دوم کتاب، نمونه‌ای از این لطائف آورده شده است.


خروجی این روش به شکل سوره‌محور است. یعنی اینکه سوره یا سوره‌هایی با موضوع نزدیک انتخاب می‌شوند و سپس مورد مطالعه قرار می‌گیرند.


جهت استفاده از این روش، مراحلی در نظر گرفته شده تا از برداشت‌های ناصوابی که ممکن است در این زمینه صورت بگیرد، جلوگیری شود.


جهت ارزیابی و کارآیی این روش از مثال‌های متنوعی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی در فصل سوم استفاده شده است.


سوال: تفاوت این روش با استفاده از نرم‌افزارها در جهت حل مسئله چیست؟ تفاوت اصلی در این است که با کمک روش مذکور و به شکل قاعده‌مند می‌توان به یک انس ذهنی با معارف قرآنی جهت کاربرد در زندگی رسید. به‌گونه‌ای که با حفظ آیات محدود و تحلیل اسامی سوره‌ها می‌توان به شبکه‌ای از موضوعات گوناگون قرآنی دست یافت. لذا یکی از ثمراتی که انتظار می‌رود پس از مطالعه کتاب نصیب خواننده شود این است که بتواند معلومات بیشتری را از اسامی سوره‌ها استخراج بکند. به‌ گونه‌ای که اگر قبلا با مشاهده‌ی نام سوره مائده اطلاعات کمی برایش حاصل می‌شد پس از آموختن روش بتواند محدوده‌ دانش استخراجی خود را نسبت به نام سوره‌ها، گسترش دهد.


| شناسه مطلب: 103740




سوره های قرآن قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران