اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم

اردوغان: اختلافات را کنار بگذاریم

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی ضمن انتقاد از اهانت به پیامبر اسلام (ص)، از کشورهای اسلامی خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازفارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) در سخنانی در خلال نشست مجازی انجمن مسلمانان آمریکا، حمایت از قدس را عامل از بین رفتن اختلافات و نقطه مشترک کشورهای اسلامی دانست.


به نوشته آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که باید برای دفاع از مقدسات اسلامی، اختلافات را کنار بگذاریم و همگی برای حمایت از اسلام که نقطه مشترک همه ماست گرد هم آییم و از مقدساتمان دفاع کنیم.


اردوغان گفت: امت اسلامی امسال همراه با ویروس کرونا، با ویروس ضد اسلامی که به سرعت نیز انتشار می‌یابد، مواجه است و توهین کنندگان پس از اهانت، تحمل کوچک‌ترین نقدی را به اقدامشان ندارند و از سوی دیگر اهانت را با آزادی عقیده و رسانه توجیه می‌کنند.


وی سپس با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت: همه ما دیدیم که به بهانه آزادی بیان، به پیامبر اکرم ما توهین شد، اما توهین به مقدسات دیگران ارتباطی به آزادی عقیده ندارد. ما شاهد افزایش تندروی ایدئولوژیک هستیم که اختلافی با اقدامات داعش یا گولن ندارد و می‌بینیم که رؤسای کشورها به آن دامن می‌زنند.


در پی توهین به پیامبر اکرم (ص) در حالیکه روابط میان ترکیه و فرانسه، در حوزه‌های منطقه‌ای تنش‌آمیز بود، این اقدام موجب انتقادات شدید اردوغان از ماکرون و تنش‌آمیزتر شدن روابط دو کشور شد.




نظرات کاربران