رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود

رحمت رحمانیه امام رضا(ع) شامل زمان و مکان نمی‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رحمت امام رضا(ع) یک رحمت عام است و دامنه آن تمام زائران را دربرمی گیرد و مختص به زمان ، مکان و فرد خاصی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، باید در نظر داشت که جریان زیارت قطع‌شدنی نیست زیرا اساسا عشق و ارادت به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) که امام رحمت و عطوفت است چشمه جوشانی است که پایان ندارد.
اما چگونه می‌توان هم از حضرت دور بود و هم از سوی دیگر عشق و ارادت خود را به ایشان نشان داد و درد فراق را تسکین داد؟
حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این زمینه اظهار داشت: رحمت امام رضا(ع) یک رحمت عام است؛ رحمت رحمانیه امام رضا(ع) سبب می‌شود دامنه آن تمام زائران را دربربگیرد و مختص به زمان و مکان و فرد خاصی نیست.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای زیارت بارگاه رضوی به دلیل شرایط کرونا بیان کرد: بسیاری از ما حوائج خودمان را در صحن و گنبد حضرت جستجو می‌کنیم و بارها و بارها نیز از این درگاه حاجت گرفته‌ایم اما رحمت عمومی حضرت مشمول به حضور در حرم نمی‌شود.
مرادی تصریح کرد: غم و اندوه انسان با زیارت حضرت زدوده می‌شود اما اینک که شرایط زیارت حضوری حضرت کمتر مهیا است باید دل‌ها را روانه صحن و سرای ایشان کرد و طلب گرفت.
وی به ضرورت ارتباط قلبی و انس دل با ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: قطعا بنده نیز شخصا بر این باور هستم که حضور در حرم حضرت صفای دیگری دارد و در زمان قبل از شیوع این ویروس هر زمان دستم به ضریح نمی‌رسید دست بر شانه زائرانش می‌زدم و تبرک می‌جستم اما اینک و در این شرایط باید اقتضائات زیارت و سلامت را به صورت توامان دنبال کرد.
مرادی عنوان کرد: امام رضا(ع) در همه حال من و شمای زائر را تماشا می‌کند و این را باید با قلب و روح خود درک کنیم. این روزها هم می‌توان برای حضرت از دور روضه سیدالشهدا(ع) را قرائت کرد و ایمان داشت که حوائج برطرف و شر این ویروس منحوس از جامعه بشری برداشته می‌شود .


| شناسه مطلب: 103785




زیارت امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران