صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده
صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فخری‌زاده

مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده صبح امروز با حضور خانواده شهید و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار و پیکر این دانشمندان صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور و رئیس مرکز پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در صحن امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن فخری‌زاده، صبح امروز دوشنبه (۱۰ آذرماه)، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.


در این مراسم خانواده شهید و جمعی از مقامات کشوری و لشکری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمود علوی»، وزیر اطلاعات، امیر سرتیپ «امیر حاتمی»؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی»؛ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»؛ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری»؛ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار «اسماعیل قاآنی»؛ فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار «قاسم تقی‌زاده»؛ جانشین وزیر دفاع، سردار «محمد پاکپور»؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «علی‌اکبر صالحی»؛ رئیس سازمان انرژی اتمی، «علی‌نیکزاد»؛ نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از  مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.


همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیا‌الدین آقاجان پور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، بر پیکر شهید اقامه نماز کرد و سپس پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت شهید فخری‌زاده قرائت شد.


در این مراسم وی در سخنانی با بیان اینکه مصیبت شهادت جانسوز شهید پرافتخار انقلاب اسلامی دکتر فخری‌زاده برای ملت ما سنگین است، اظهار داشت:  قرآن کریم ما را به صبر، استقامت و ایستادگی بشارت می‌دهد؛ بنابراین ما در مقابل این مصیبت صبر و استقامت می‌کنیم.


حجت‌الاسلام‌ آقاجان‌پور ادامه داد: خواسته ملت ایران همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مجازات قطعی آمران و عاملان این جنایت و جنایات دیگر است.


وی با تأکید بر این‌که دشمنان با اصل و ماهیت نظام جمهوری اسلامی مخالفند، تصریح کرد: امروز ما در کنار پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار عهد و پیمان می‌بندیم که «شهید فخری‌زاده! تو به عهد و پیمان خود با خدا وفا کردی و ما امروز با شما عهد و پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم و این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم».


در بخش دیگری از مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی، با اشاره به وجوه شخصیتی شهید فخری‌زاده گفت: ما امروز با شخصیتی به وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد، استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید.


وزیر دفاع افزود: اگر دشمنان رذیلانه شهید عزیز ما را کشتند تا او نامش از بین برود نام او بلندآوازه و الگویی برای همه بزرگان و آزادگان و همه مبارزان جهان شد.


وی تاکید کرد: شکست دوم دشمن در اینجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته ای تلاش کرد این حرف را بگوید شهید عزیز ما را به عنوان بنیانگذار برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد؛ غافل از اینکه این نه تنها باعث این نمی‌شود که ملت ایران از این جمله ناراحت شوند بلکه این باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: امروز همه در محضر روح و پیکر بلند شهید عزیز ما پیمان می‌بندیم که منسجم‌تر و مسلط تر خواهیم شد و عزم مان برای ادامه راه این شهید همان طور که فرمانده عزیز ما فرمودند جزم‌تر خواهد بود و راه پیشرفت کشور را با سرعت بیشتر و با قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.


امیر حاتمی با تاکید بر اینکه این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا خواهد کرد، خطاب به شاگردان شهید فخری زاده گفت: همکاران، شاگردان، دوستان شهید دکتر محسن فخری‌زاده این مسئولیت شما را چند برابر کرد. ما گام اول را برداشتیم شما باید با عزم مصمم آن را ادامه دهید. هیچ جنایت و هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه و نیروی انتظامی، رئیس قوه قضائیه همه ما مسئولیت پیگیری این امر را به عهده داریم و پیگیری خواهیم کرد و با همت این عزیزان عاملان و آمران و طراحان جنایت تعقیب خواهد شد و به سزای عملشان خواهند رسید.


بنابر  این گزارش پیکر این دانشمندان صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور و رئیس مرکز پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شود.


مراسم وداع با پیکر شهید محسن فخری زاده؛ رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شنبه‌شب ۸ آذر، در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور خادمین آن حضرت برگزار شد. همچنین پیکر این شهید پیش از ظهر روز یکشنبه با حضور خانواده این شهید و جمعی از مسئولان، در حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید، برای تدفین به تهران منتقل شد. در ادامه نیز مراسم تشییع پیکر شهید در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، خانواده شهید و شهردار تهران برگزار شد.


گفتنی است شهید فخری‌زاده روز جمعه، ۷ آذر، در آبسرد دماوند با انفجار و شلیک مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.




نظرات کاربران