کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد

کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» را به تازگی منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «الشیعه فی ایران دراسه التاریخیه» منتشر شد. این کتاب برگردان کتاب «تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی» نوشته رسول جعفریان است که به زبان عربی به چاپ رسیده است و خواننده را با چگونگی گرایش ایرانیان به مذهب تشیع و وضعیت آنها در سده‌های مختلف در ایران آشنا می‌سازد.



مؤلف همچنین به سخنان نادرست تاریخ‌نگاران و نویسندگان بزرگی همچون ابن خلدون، ابن حجر… و دیگر تهمت‌های دروغ پاسخ داده و با دلایلی موجه و توضیح کافی مطابق با عقاید شیعه مطالب را بیان کرده و پیدایش، تحول و تاریخ تشیع در ایران را از آغاز تا پایان قرن نهم هجری مورد بررسی، تحلیل و مستند قرار داده است.



نویسنده پس از نگارش مقدمه، متن اثر را بدون ذکر فصل و بخش با عناوین متعددی مطرح کرده است. در ابتدای این اثر به تعریف تشیع و انواع آن و همچنین علل نفوذ و پیشرفت تشیع پرداخته و سپس وضعیت تشیع از قرن اول تا نهم به تفکیک قرن مورد بررسی قرار گرفته است.



این کتاب توسط علی هاشم الاسدی به زبان عربی ترجمه شده و در شمارگان ۳۰۰ نسخه در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 103817

نام منبع: مهر



تازه های نشر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران