آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن

آمار تکان دهنده سازمان ملل از قربانیان تجاوز سعودی به یمن

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد: جنگ در یمن و عوامل مرتبط با آن، تا کنون باعث کشتار 223 هزار نفر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سازمان ملل امروز سه‌شنبه (11 آذر ماه) آماری از تعداد قربانیان تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن منتشر کرد که نشان می دهد جنگ در یمن و عوامل مرتبط با آن، تا کنون باعث کشتار 223 هزار نفر شده است.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)  گزارش داد: این تعداد بسیار بالا، غیر قابل قبول است.


این نهاد بین‌المللی همچنین گفت : یمن به نقطه بی‌بازگشت رسیده و در حال حاضر نیازمند آتش‌بس است.


در همین ارتباط، دفتر هماهنگی سازمان ملل و هماهنگ کنده امور انسان‌دوستانه در یمن،  شامگاه گذشته به کشته شدن 14 زن و کودک در استان الحدیده واقع در غرب یمن واکنش نشان داد.


این دفتر با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: این حمله به زنان و کودکان غیر قابل قبول و غیر قابل توجیه است.


بر اساس این بیانیه، این حمله، وحشتناک و نقض فاحش حقوق بین‌المللی بشردوستانه است. طرفهای درگیر ملزم به اقدامات لازم هستند تا از غیر نظامیان حمایت کنند.


این سازمان تصریح کرد: طرفهای درگیر باید راهکاری برای صلح پایدار و جلوگیری از فقر و نجات جان مردم پیدا کنند.


بر اساس این بیانیه، یمن در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان روبروست و بیش از هشتاد درصد از ساکنان آن، نیازمند کمکهای بشردوستانه و حمایت هستند.


یمن از شش سال پیش تا کنون، درگیر تجاوز سعوی- اماراتی است که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است. هدف از این تجاوز بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور بود که تا کنون راه به جایی نبرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران