«آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید «آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید

«آیات اجتماعی در قرآن» را آنلاین مطالعه کنید

کتاب «آیات اجتماعی در قرآن» نوشته سینا صابری به صورت پی‌ دی اف در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «آیات اجتماعی در قرآن» نوشته سینا صابری به صورت پی‌ دی اف در فضای مجازی منتشر شد. این اثر به منظور نشان دادن فاصله یک جامعه قرآنی با جوامع اسلامی حال حاضر به نگارش درآمده است.


در این کتاب که با عنوان «آیات اجتماعی قرآن» تدوین و تنظیم شده، سعی در به نمایش گذاشتن جامعه‌ای است که ملاک قرآن محسوب می‌شود. از این رو نویسنده بر اساس تحقیقات خود، هشت بخش کلی از آیات را که در باب جوامع اسلامی وارد شده، استخراج کرده و در ذیل آن‌ها به ذکر مصادیق از آیات مورد نظر پرداخته است.


در مقدمه کتاب می‌خوانیم: شناخت دقیق آیات قرآن در هر موضوعی، لازمه تحقق آرمان‌های قرآنی خواهد بود و آنچه باید در جامعه اسلامی در نظر گرفته شود از این دسته مستثنی نیست؛ به این معنی که هر گاه بخواهیم گروه، تمدن و جامعه‌ای با محوریت قرآن تشکیل دهیم، ضروری است که در ابتدا به سراغ آیات رفته تا ببینیم نظر خداوند در این باب چه خواهد بود و پس از شناخت و درک آن موضوع به سراغ پیاده‌سازی و اجرای آن فرامین رفته تا از مخالفت با وحی، پیشگیری شود.


نویسنده می‌افزاید: این کتاب براساس قرائت حفص از عاصم و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی تنظیم شده است. اما درباره انتخاب این موارد می‌بایست بیان کنم که قرائت حفص، متداول‌ترین قرائت قرآن در جوامع اسلامی است و ترجمه آیت الله مکارم نسبت به انبوهی دیگر از ترجمه‌های دیگر از ترجمه‌های موجود، قابلیت فهم و درک بهتری برای خوانندگان به ارمغان خواهد آورد.


این کتاب در هشت بخش با عناوین اصول اولیه مورد نیاز در شناخت جامعه قرآنی، ارکان حفظ و سلامت جامعه، مالی و اقتصادی، آموزش تعامل با دیگران، حکام و حکومت‌داری، قوانیت حقوقی، قوانین اجتماعی و اماکن تنظیم شده است.


فایل پی دی اف کتاب «آیات اجتماعی در قرآن» از اینجا قابل دریافت است.


| شناسه مطلب: 103847




فضای مجازی قرآن



نظرات کاربران