تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰ تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰

تغییر نیافتن عوارض خروج از کشوربرای زائران عتبات و حج تمتع در سال ۱۴۰۰

بر اساس لایحه بودجه سال آینده، هزینه عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و حج تمتع بدون تغییر ماند. همچنین زائران اربعین آینده که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس ارسال شد عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و حج تمتع اعلام شده است.


بر پایه این گزارش، در لایحه بودجه سال آینده زائران اربعین که از تاریخ چهارم شهریورماه تا بیست و دوم مهرماه سال ۱۴۰۰ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.


البته عوارض خروج از کشور در زمان‌های دیگر به غیر از اربعین، برای زائرانی که به صورت هوایی عازم عتبات می‌شوند، ۴۵ هزار تومان و برای زائرانی که به صورت زمینی یا دریایی به عراق سفر می‌کنند، ۱۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است. عوارض خروج از کشور برای زائران حج تمتع نیز ۱۳۲ هزار تومان اعلام شده است.


بر اساس لایحه بودجه  سال 1400 عوارض خروج از کشور برای هر نفر 264 هزار تومان در سال آینده خواهد بود و همچون عوارض خروج از کشور دو سال اخیر بدون تغییر مانده است.


علاوه بر این در لایحه بودجه سال آینده برای خروج هر نفر از کشور برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش برای زائران حج تمتع و عمره نیز برای سفر های دوم به بعد در نظر گرفته شده است.


به این ترتیب عوارض خروج از کشور برای سفر دوم 396 هزارتومان و برای سفرهای سوم و بیشتر از آن 528 هزارتومان تعیین شده است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران