هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت

هرچه تفکر تقریبی تقویت شود، تفکر تکفیری ضعیف و به حاشیه خواهد رفت

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علمدار وحدت و تقریب در کشور و جهان است، تصریح کرد: جهان اسلام باید متحد و یکپارچه باشد تا دشمنان به خود اجازه توهین به مقدساتمان را ندهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید محمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، روز پنج شنبه، ۱۳ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس، اظهار کرد: امسال علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، سمینار بزرگی در زمینهٔ تقریب در سطح جهان برگزار شد. امروزه برخی دانش‌آموختگان دانشگاه مذاهب در جهان اسلام در حال خدمت هستند.

وی ادامه داد: نگاه تقریبی در برابر نگاه تکفیری قرار دارد، این تفرقه میان مسلمانان است که باعث شده، فرانسه به خود اجازه توهین به قرآن و پیامبر گران‌قدر اسلام(ص) را بدهد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علمدار وحدت و تقریب در کشور و جهان است، تصریح کرد: جهان اسلام باید متحد و یکپارچه باشد تا دشمنان به خود اجازه توهین به مقدساتمان را ندهند. دانشجوهای خارجی باید به ایران آمده و واقعیت‌ها را از نزدیک ببینند و به درک بهتری از وحدت و تقریب برسند و متوجه شوند که سخنان تفرقه‌افکنان، دروغی بیش نیست.

حسینی با بیان اینکه نقاط قوت و وحدت و یکپارچگی ما بین اهل سنت و شیعه زیاد است، افزود: با وجود اینکه دشمن مانع ورود اطلاعات و فناوری به کشورمان شده و دانشمندانمان را ترور می‌کند اما ایران اسلامی امروز پرچم‌دار علم و فنّاوری است و ما نباید بگذاریم خون شهیدانی چون فخری‌زاده و سردار سلیمانی پایمال شود.

دانشگاه مذاهب نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت اسلامی دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم خود، راه و عرصه‌ای را برای رسیدن به میل اسلامی طی و در حوزه تفکر و اندیشه تلاش می‌کند، وقتی سخن از تمدن اسلامی به میان می‌آوریم، تنها برای ملت ایران نیست بلکه برای تمامی مسلمانان جهان است.

وی افزود: راهی را که پیش گرفته‌ایم باید با شتاب بیشتری طی کنیم زیرا وحدت غیرقابل اجتناب است و ما اگر نتوانیم مسئله وحدت را در کشور خودمان حل کنیم، چطور می‌توانیم از جهان بزرگ اسلام انتظار وحدت و یکپارچگی داشته باشیم؟ دانشگاه مذاهب نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت اسلامی دارد.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را در برابر وحدت مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی مسئول می‌داند و در طول ۴۲ سال گذشته این را نشان داده است، افزود: از سرپرست جدید دانشگاه مذاهب بندرعباس می‌خواهم در زمینهٔ تربیت نیروهای مفید، متدین و انقلابی گام برداشته و زمینه‌های جذب دانشجویان مسلمان از حوزه کشورهای خلیج‌فارس را نیز فراهم کند.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس و نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام رحمانی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بندرعباس معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام ابراهیمی، سرپرست سابق این واحد تقدیر به عمل آمد.


| شناسه مطلب: 103863




تقریب مذاهب



نظرات کاربران